Hvordan lykkes med styrearbeidet?

Foto: Tenden Advokatfirma / Skagerak Consulting

Hvordan lykkes med styrearbeidet?

• Fagmøte

Midtåsen

6. March 2024, 7:30 - 10:00

• Kaffe og litt å bite i

Fullt – meld deg på venteliste

Deltagerliste

Hvordan skape verdier og utvikle bedriften gjennom godt styrearbeid? Det får du høre mer om på vårt fagmøte 6. mars. Styrearbeid handler om juss, regler og retningslinjer. Minst like viktige er det å sette sammen en ideell gruppe som har de nødvendige kompetansene til å utvikle bedriften eller organisasjonen framover. Målgruppe for dette møtet er bedriftseiere, styremedlemmer, styreledere og daglig ledere, eller andre som ønsker styreverv.

Antallsbegrensning: 2 deltakere pr. bedrift.

Program:
Registrering, kaffe og mingling fra kl 07.30. Faglig program starter kl 08.00.

• Velkommen v/Sandefjord Næringsforening
  • Hvordan være et godt styremedlem? v/Odd Gleditsch d.y. og Mari Liverød, Tenden Advokatfirma
  • Pause
  • Hvilke muligheter gir det å ta inn eksterne i styret og hvilke utfordringer byr det på? Hvordan finne og kvalitetssikre kandidater? v/Erik Aasmundtveit, Skagerak Consulting

Du får høre:

Odd Gleditsch d.y. er partner i Tenden Advokatfirma og har nærmere 40 års erfaring som rådgiver for norske og internasjonale klienter. Han har omfattende erfaring fra styrearbeid. Han er styreleder i Jotun A/S og i Hesnes Holding AS, og styremedlem blant annet i Hjertnes Eiendom AS og Anders Jahres Humanitære Stiftelse og andre ideelle stiftelser. Han ble kåret til Årets styreleder i 2017.

Mari Liverød er advokatfullmektig i Tenden Advokatfirma. Hun arbeider hovedsakelig med forretningsjuridiske saker, særlig knyttet til kontraktsrett, selskapsrett og transaksjoner. Liverød er medlem av firmaets kompetansegruppe for selskapsrett og transaksjoner og har tidligere jobbet i DNB, Advokatfirmaet BAHR AS og Advokatfirmaet Ræder AS.

Erik Aasmundtveit er partner og daglig leder i Skagerak Consulting. Han er en erfaren rådgiver innen rekruttering av toppledere, mellomledere, styremedlemmer og spesialister. Han har gjennom mer enn 20 år rekruttert til ulike leder- og spesialiststillinger i både offentlig og privat sektor. Erik ble kåret til Årets hodejeger 2021 av Finn jobb Awards.