Møt Hanne Marie!
30.08.2021
I dag starter Hanne Marie Pedersen som markedssjef i Sandefjord Næringsforening.
Hanne Marie er født og oppvokst i Sandefjord, og er ikke i tvil om at det er Norges beste kommune å bo i. Etter 7 år utenfor Norges grenser, kom hun tilbake i 2013. Hun er utdannet Diplomeksportmarkedsfører og har lang fartstid med markedsføring, kommunikasjon og merkevarebygging fra selskaper som Telefast, Komplett, BSH (Bosch og Siemens) og nå sist Jotun hvor hun var global kommunikasjonsansvarlig for Marine-divisjonen.
Hva brenner du for etter jobb?
Jeg liker å være i aktivitet, og prøver blant annet å få tid til å være på tennisbanen Men hjertet mitt banker aller mest for fjellheimen, og jeg slutter aldri å fascineres av fjell og natur, være seg i Norge eller utlandet. Lange fjellturer vil jeg definere som min lykkepille. For tiden holder jeg på med å ta DNTs turlederutdanning.
Kjærligheten lokket meg fra Vesterøya til Marum. Nå er jeg samboer, bonusmamma, har hund og katt, og bruker mye tid på tur med hunden eller å stelle i kjøkkenhagen vår. Vi er selvforsynte med poteter, salater, sjalottløk og gulrøtter, og jeg trives veldig godt i de landlige omgivelsene.
Hvorfor søkte du jobben som markedssjef i SNF?
Jeg har lenge tenkt at dette må være en av de kuleste jobbene i Sandefjord, og fulgt med på alt min forgjenger Henrik Sandvik har fått til. Mitt hjerte slår for Sandefjord og vårt lokale næringsliv. Jeg vet ikke om noe annet produkt jeg kan identifisere meg sterkere med. Når jeg i tillegg brenner for kommunikasjon, merkevarebygging og endring, kan det ikke bli en bedre kombinasjon.
Hva tror du venter deg?
Jeg tipper at det blir mye aktivitet, høy puls, mange meninger og spennende samarbeid med både kollegaer og næringsliv. Sandefjord er en JA-kommune, og mange ønsker å få til noe. Det er det beste utgangspunktet for å løfte fram alle mulighetene Sandefjord har å by på, både for de som bor her, potensielle innflyttere og ikke minst alle de spennende jobbene næringslivet her tilbyr. Jeg er ydmyk og opptatt av å forvalte denne muligheten på best mulig måte.
Hva starter du med?
Jeg gleder meg til å bli kjent med medlemmene og få innsikt i hva som er viktig for vårt lokale næringsliv. Omdømmeprosjektet Tenk stort, tenk Sandefjord vil være en viktig prioritet fra start. Dette vil jeg jobbe mye med og videreutvikle.
Tenker du stort?
Å tenke stort kan bety så mangt, og jeg håper vi kan nå ut med at både mangfold, inkludering, bærekraft og et grønnere Sandefjord kan gå hånd i hånd med å tenke stort. Sandefjord skal være et godt sted å bo og jobbe både for Sandefjordinger og innflyttere, og være et attraktivt sted for både nyetablering og vekst for næringslivet.