Tenk stort i Stavanger

Onsdag var vi invitert på kick-off i Stavanger for å inspirere oljebyens nye omdømmeprosjekt med store tanker fra Sandefjord.

Stavanger er en storby med over 130.000 innbyggere – nøyaktig dobbelt så mange som vi har i Sandefjord. Olje- og energibransjen er på vei opp igjen etter noen tøffe år, og nå ønsker kommunen å ta grep for å vokse ytterligere – ikke minst mot det internasjonale markedet; i Stavanger er hver femte innbygger innvandrer, og mange av dem er ansatt i et utenlandsk oljeselskap.

Det var ordfører Christine Sagen Helgø som inviterte til seansen i Stavanger Konserthus, og sentrumsforeningen, Greater Stavanger, fylkeskommunen, kommuneadministrasjonen, partipolitikere, næringsforeningen, bedriftsledere og flere andre deltok onsdag på kick-off for satsingen, og vi i Sandefjord Næringsforening var invitert for å holde et innlegg.

Henrik presenterte hvordan vi jobber med Tenk stort, tenk Sandefjord-prosjektet, og det kom også gode innspill og internasjonal inspirasjon (!) fra merkevareeksperter og markedsførere. Presentasjonen vår kan du se HER. Det er veldig hyggelig at vårt arbeid blir lagt merke til på denne måten, og vi ønsker Stavanger lykke til!

For øvrig var dette en god anledning til å besøke Næringsforeningen i Stavanger-regionen. De har over 2.000 medlemsbedrifter, 14 ansatte og cirka 100 møter i året! Mye mulig vi vil samarbeide på noen områder fremover, og det er alltid bra å ha noe å strekke seg etter!