Tenk Sandefjord!

I Sandefjord er det lov å tenke stort. Her har vi satset høyt og fulgt drømmene våre i generasjoner. Sandefjord er dessuten et supert sted å bo og jobbe. Her finner du vakker skjærgård, spennende bedrifter, kort vei til alt og mye bolig for pengene – for å nevne noe.

Sandefjord har et pulserende og variert næringsliv med spennende bedrifter og dyktige mennesker. Vi har lang historie som gründer- og sjøfartsby, men Sandefjord er mye mer enn hvalfangerhistorie. I dag er netthandel og teknologi blant de største næringene i kommunen. Den største private bedriften i Sandefjord er Jotun. Malingprodusenten har rundt 1.000 ansatte her og nærmere 10.000 globalt.

Nærhet til alt
I Sandefjord er det kort vei til alt. Med bil, sykkel eller buss kommer du deg raskt fra A til B - enten det er snakk om å levere i barnehagen, komme deg til eller fra jobb, dra på stranda eller gå ut med venner. Oslo er en drøy time unna med bil eller tog, og fra Torp Sandefjord Lufthavn ligger verden for dine føtter. Color Line og Fjord Line flere daglige avganger til Strømstad.

Et godt sted å bo
I Sandefjord får du trygge oppvekstvilkår, mye bolig for pengene, god boltreplass og et rikt kulturliv. Skjærgård, saltvann og et deilig klima. Hverdagslogistikken er enkel og kø finnes ikke. I Sandefjord får du rett og slett kjenne på det gode livet.

Utdanning
Sandefjord videregående skole er Norges største videregående skole med ca. 2000 elever og 300 ansatte. Skolen har både studiespesialiserende og yrkesfaglige utdanningsprogram. Skagerak International School er IB World School der alle 3 IB programmene (Diploma, Middle og Primary) er autorisert av International Baccalaureate Organization (IBO).

Gokstad Akademiet tilbyr to-årig fagutdanning innen digital markedsføring, salg, ledelse og markedsføring, samt frontend-utvikling og backend-utvikling.