• Olivenlunden 1830 er en gastronomisk spesialforretning for olivenolje, balsamico og kulinariske produkter fra Middelhavet.

• Vi er en ledende leverandør av tankløsninger for sikker lagring og transport av olje, drivstoff og kjemikalier.

• Landets største leverandør av bedriftshelsetjenester med lokal tilstedeværelse på over 50 lokasjoner i Norge.

Les magasinet vårt!

Brå slutt på feriemodusen!

Etter tidenes sommerferie har vi kastet oss ut i august med hud og hår. Det skjer SÅ mye spennende nå, og vi har cirka 10.000 baller i lufta som skal landes framover.

Tankevekker på bryggekanten

For de 130 deltakerne ble vårt frokostmøte på Pir4 19. april en vekker både for samvittigheten og smakssansene!

Vi i SNF fortsetter å spre arrangementene våre, og 19. april var det duket for tidenes første frokostmøte på Pir4. Dette var årets fjerde frokostmøte på like mange steder! På menyen sto som alltid nyttig mingling, topp stemning og ikke minst faglig påfyll.

Værgudene spilte på lag og alt – til og med teknikken – fungerte som det skulle, selv om enkelte nok var litt uvant med å besøke Pir4 tidlig på morgenen! Og passende nok var havet, marin forsøpling og klimatiltak det sentrale temaet denne morgenen.

Marit ønsket velkommen med kort info om våre aktiviteter. Vi er inne i en ekstremt hektisk periode med 10 arrangementer på én måned, så det mangler ikke på begivenheter!

Etterpå overtok dagens vertskap. Daglig leder Peter Nordberg i Kokeriet ga et interessant innblikk i den solide utviklingen til restaurantene på bryggekanten (Pir4 og Kokeriet har samme eiere). Veldig gøy å høre Peter fortelle om reisen, samholdet og omfanget, og igjen; tusen takk for en kjempebra frokost!

Dagens hovedforedragsholder var Per-Erik Schulze fra Naturnvernforbundet, og det var liten tvil om at han visste hva han snakket om. Marinbiologen med 30 års fartstid i fjæra leverte en interessant og tidvis skremmende historie om hva vår tids forbrukersamfunn fører med seg av plast, skrot og søppel.

Etter pausen fulgte fire lokale klimatiltak, og Pål Abrahamsen fra kommunen (om fjordrensingen), André Berggren (Brødr. Berggren har sluttet med plastposer), Rannveig Horntvedt (søppelplukker-dronningen dro til med både sang og innlegg!) og Tor-Kolbjørn Livgård (fra Effect Schips som har produsert batterifergen BBGreen) fikk noen minutter hver.

Alt i alt en veldig fin SNF-samling, og vi er glade for å ha fått satt dette viktige temaet på vår dagsorden. Vi tipper det var en mett og energisk, glad og tankefull gjeng som dro videre på jobb rett før 10.

Til neste gang –

Mona, Marit og Henrik

Les magasinet vårt!

Brå slutt på feriemodusen!

Nybrent kaffe på jobben!

Bedriftidretten i Vestfold