Storslagent på Oslofjord

180 nysgjerrige SNF-frokostmøtedeltakere ble slått i bakken av dimensjonene på Oslofjord Convention Center (OCC).

For første gang tok vi i dag medlemmene våre med på frokostmøte på OCC. Deler av konferanseresorten er fremdeles en byggeplass, men anlegget er og blir gigantisk.
Leilighetshotell, idretts- og fritidsanlegg og konferansefasiliteter er ferdig eller under bygging, og reaksjonene fra de cirka 180 deltakerne lot da heller ikke vente på seg.
Man kan lett bli litt paff av slike dimensjoner – det er få som tenker så stort som dette!

Etter registrering, frokost, kaffe og mingling bar det inn i konferansehallen.
Marit ønsket velkommen og presenterte hva vi i SNF-administrasjonen har drevet med siden sist. Det har gått i ett den seneste måneden; med egne og eksterne arrangementer, møter og samtaler med medlemmer, samt ikke minst planlegging på kort og lang sikt.
Dagens vertskap var OCC selv, og Ole Georg Nilsen presenterte bedriften og stedet. Det er fascinerende at noe slikt ligger der det gjør – i lille Melsomvik!

Jan Fredrik «Jaffa» Bjørntvedt fra Sandefjord Fotball tok oss gjennom søndagens serieåpning, da «Guttane» tok en uhyre viktig seier hjemme mot KFUM Oslo. Trepoengeren satt langt inne, men stemningen i og rundt laget er svært god, fortalte Jaffa, som på entusiastisk vis oppildnet SNF-medlemmene til også å stå «Sammen for Sandefjord» - se presentasjonen til Jaffa HER.
Vi slenger oss på, og håper på både full stadion og mange poeng fremover.
SF byr for øvrig på gratis adgang til neste hjemmekamp for alle SNF-medlemmer; billettene kan hentes ut HER. Benytt promokode snf.

Kjetil Hasselberg er den tidligere lektoren, rektoren og komikeren som nå driver eventbyrået Kjentfolk. Til oss kom Hasselberg – mest kjent fra «Kjetil & Kjartan show» – med foredraget «Jeg ligger ikke i telt» (du kan se presentasjonen HER).
Han mener fremtidens festivaler vil preges av et publikum som ønsker seg komfort og velvære – ikke regn i håret og rim på nesen.
Den dyktige foredragsholderen dro flere statistiske bevis på hvordan vi mennesker i større og større grad oppholder oss innendørs. Underholdende og interessant!

Etter en kort pause med benstrekk og påfyll av kaffekoppene, samt en god del flere gisp og wow over OCC-anlegget, bar det inn i konferansesalen igjen.
Denne gang sto Stine Lunde fra regionskontoret til Innovasjon Norge på scenen. Lunde fortalte hvordan organisasjonen jobber mot reiselivsdestinasjoner, næringsliv og kommuner for å fremme Norge som en bærekraftig og attraktiv turistdestinasjon for alt fra venninneflokker til storfamilier.
Mantraet er «Hele Norge, hele året» - med henblikk på at det blant annet i vår region er mange steder som er fullpakket enkelte måneder i året, men har det betydelig mer glissent ellers. Både interessant og lærerikt å høre, og Lundes presentasjon ligger HER.

Rett og slett en storslagen, hyggelig og spennende frokostsamling på Oslofjord Convention Center. Takk for oss!