Denne nettsiden benytter seg av informasjonskapsler (Cookies). Vi er pliktig å informere deg om dette, og hvis dette er greit kan du fortsette å bruke nettsiden som normalt. Alternativt må du deaktivere bruk av cookies på dine enheter.

Ok, jeg forstår

Vi søker daglig leder til Gründeriet

Gründeriet er hjertet i gründersatsingen i Sandefjord. Nå begynner jakten på en daglig leder - som skal fylle det dobbelt så store lokalet med enda flere kloke hoder.

Det nærmer seg tre år siden Sandefjord kommune og Sandefjord Næringsforening åpnet dørene til Gründeriet, og nå er vi på vei inn i en ny epoke. Tirsdag 18. desember sa politikerne i Sandefjord kommune ja til vår søknad om økt tilskudd i årene som kommer, og det gir store muligheter.
Hjørnelokalet der klesforretningen Ole Olsen inntil nylig holdt til, innlemmes nå i Gründeriet. En vegg slås ned og de to arealene bindes sammen til ett stort lokale. 
Her blir det dobbelt så stor plass til gründere, arrangementer, tilbud og tjenester, og vi er klare til å gi gass!

Fremover blir det enda større fokus på å bygge opp Gründeriet som en sentral møteplass for aktører fra næringslivet i Sandefjord.
Et av de viktigste elementene blir å ansette en daglig leder, og drømmen er en drivende dyktig person som skal ta ut Gründeriets potensial til det fulle.
– Vi er på jakt etter en daglig leder som brenner for innovasjon, nettverk og gründerskap. Vedkommende vil få være med og bygge opp noe nytt og spennende i en av Norges mest næringsoffensive kommuner, sier næringssjef Jan Erik Hvidsten i Sandefjord kommune.
– Den daglige lederen vil få spennende og varierte arbeidsoppgaver, og bli en viktig del av det gode arbeidsmiljøet her på Gründeriet - i profilerte og nyoppussede lokaler i hjertet av Sandefjord. I tillegg kommer konkurransedyktige betingelser, sier daglig leder Marit Sagen Gogstad i SNF.

Den daglige lederen vil få varierte arbeidsoppgaver:

* All drift og utvikling av Gründeriet, i samarbeid med  Sandefjord kommune og SNF.
* Rekruttering og oppfølging av gründere.
* Planlegging og gjennomføring av aktiviteter og arrangementer.
* Markedsføring og profilering, administrasjon av nettsider og sosiale medier.
* Økonomi- og budsjettansvar. Være Gründeriets ansikt utad.
* Løpende kontakt med samarbeidspartnere, både lokalt og regionalt.

Gogstad og Hvidsten har følgende ønskeliste når det gjelder kvalifikasjoner:

* Relevant erfaring, gjerne innenfor innovasjon, utvikling og vekst.
* Relevant utdanning fra høyskole eller universitet.
* God kunnskap om virkemiddelapparatet og arbeid mot kapitalsiden/investorer.
* Evne til å lede strukturert, motivere og arbeide selvstendig
* Proaktiv, ansvarlig og løsningsorientert.
* Et relevant nettverk er en fordel.

Videre er det enkelte personlige egenskaper som må være på plass:

* Du er utadvendt og glad i å komme i kontakt med nye mennesker.
* Du kommuniserer på en tydelig og god måte, både muntlig og skriftlig.
* Du har gode samarbeidsevner, er serviceinnstilt og har gjennomføringsevne.
* Du er positiv, entusiastisk og engasjert.

– Hvis dette virker interessant, håper å høre fra deg, avslutter Gogstad og Hvidsten.

Søknadsfristen er 15. januar 2019, og kortfattet søknad med CV kan sendes til: marit@sandefjordnaringsforening.no

 


Tilbake

Medlemstilbud