SNF på frokostcruise

250 nysgjerrige medlemmer, flatt hav, strålende sol og et flunkende nytt skip ga supre rammer for frokostmøtet i Sandefjord Næringsforening tirsdag morgen.

De aller fleste har fått med seg at verdens største plug-in hybrydskip har ankommet Sandefjord, men ikke alle har rukket å ta en tur ombord. Den muligheten fikk medlemmene i Sandefjord Næringsforening tirsdag 27. august, da vårt månedlige frokostmøte gikk av stabelen på Color Hybrid.

Det var det mange som ville ha med seg; de 250 plassene ble fylt opp og vi har hatt lange ventelister de siste dagene.

Smekk fullt, med andre ord, men veldig hyggelig med blide og nysgjerrige SNF-ere som møtte opp i terminalbygget tidlig i dag morges. Dagens vertskapsbedrift var nettopp Color Line, og rederiets ansatte loset medlemmene våre opp til «Utsikten» - loungeområdet der frokosten, minglingen og foredragene fant sted. En liten befaring ble det tid til, og vi fikk også en rask innføring om skipet og dets fasiliteter fra salgs- og markedssjef Erik Karlsen og drifts- og utviklingssjef Torbjørn Marthinussen.

Først ønsket Marit som vanlig velkommen med kort info om hva vi i SNF har drevet med siden sist. Det er mye! Flere arrangementer og mange nye medlemmer har det blitt siden før sommeren. Ferie har vi visst også hatt.

Konserndirektør Helge Otto Mathisen i Color Line fortalte så om utviklingen fra idé til ferdig skip. Spennende prosess med mange mennesker og milliarder involvert! Resultatet er blitt et moderne og imponerende skip, som setter standarden for nymotens skipsfart.

Thomas Nilsson er seiler og plastmotstander på sin hals. Gjennom organisasjonen Clean Seas reiser han land og strand rundt og advarer om marin forsøpling, og mellom slagene plukker han søppel. Nilsson presenterer en god del nedslående fakta, men er heldigvis inspirerende å høre på.

Her kan alle bidra, og vi oppfordrer alle SNF-medlemmer til å droppe engangsplast for godt. Og plukk gjerne med deg litt søppel neste gang du drar på stranda!

Takk til Color Line for god frokost og flott samling ombord, og takk til gode foredragsholdere, fotografen Trond R. Teigen og alle dere andre som startet dagen sammen med oss. Vi skulle gjerne tatt hele gjengen med til Sverige i det fine været, men den turen får vi ha til gode :-)

Vårt neste frokostmøte skjer på den andre siden av havnebassenget; på Skagerak Int. School 17. september. Vi sees!