Smart og synlig i snøværet!

Nærmere 400 morgenfugler trosset vinterkaoset for å delta på storfrokostmøtet vårt på Hjertnes.

Sandefjord / 16. januar 2019

Det har blitt tradisjon at Sandefjord kommune og vi i Sandefjord Næringsforening arrangerer frokostmøte sammen i januar, og dette er et arrangement mange vil ha med seg.
Godt over 400 deltakere hadde meldt seg på, og selv om en del måtte melde avbud på grunn av snøværet, var det solid oppmøte på storfrokostmøtet i byens storstue i dag.
Sandefjord kommune var altså dagens vertskap, og næringslivskoordinator Anne Grethe Bakken ønsket velkommen sammen med vår daglige leder Marit Sagen Gogstad.

Ordfører Bjørn Ole Gleditsch orienterte om kommunens næringslivssatsing, før «de tre musketerer» – næringssjef Jan Erik Hvidsten, rådmann Lars Petter Kjær og IT-sjef Sondre Andersen presenterte Smart by-prosjektet som skal gjøre byen vår enda bedre for oss som bor og jobber her. Spennende!

Vi ble inspirert av Bærum-ordfører Lisbeth Hammer Krog, som fortalte om digitaliseringsprosessene, samarbeidsprosjektene og de andre satsingene som har ført til at kommunen hennes scorer svært godt på disse områdene. Du kan se presentasjonen hennes HER (link til Dropbox).

Halvveis i programmet kapret de superdyktige SVGS-elevene Susanne Lykke Skarsbakk og Jonas Stein Olsen scenen, med vakker sang og spill. Bravo!

Etter kulturinnslaget gikk turen til daglig leder Cathrine Stensland fra Metro Branding. Hun har vært involvert i Tenk stort, tenk Sandefjord-prosjektet siden starten, og fortalte publikum hvorfor vi må fortsette satsingen på omdømmearbeid. Det nytter ikke å være god hvis ingen vet om det! Se foilene til Cathrine HER (link til Dropbox)!

Avslutningsvis presenterte Torgeir Waterhouse fra IKT Norge muligheter, fallgruver og suksesshistorier i forhold til ny teknologi – og han viste også eksempler på hvordan manglende forståelse og lite gjennomtenkt anvendelse av digitale verktøy kan slå ut. Superinteressant og veldig underholdende! Du finner Torgeirs presentasjon HER (link til Dropbox).

Stor takk til våre gode venner i Sandefjord kommune for frokosten og det gode samarbeidet med arrangementet, samt til foredragsholdere og deltakere. Vi er stolte over at så mange fant veien til Sandefjords storstue for å starte dagen sammen med oss, og gleder oss over en god start på frokostmøteåret 2019!

Husk å følge oss i sosiale medier og hold av datoene våre i kalenderen din – det skjer mye spennende fremover og vi gleder oss til å se deg igjen :-)

Mona, Marit og Henrik