• Tilbyr regelmessig renhold av dine lokaler. Gode rutiner for moderne renhold er en viktig bidragsyter for et godt arbeidsmiljø og riktig inneklima.

• La Boutique er en familieeid bedrift i Sandefjord som tilbyr et spennende sortiment av utemøbler, belysning og fransk gourmet.

• Rocky Road er forhandler av EVO elsykler.

Les magasinet vårt!

Høyt tempo før sommerferien!

Etter tidenes fineste mai måned er sommerfølelsen allerede på plass for mange, men vi har visst glemt det vi lovet oss selv i fjor; vi trapper bare mer og mer opp før ferien!

Pangstart på SNF-året!

For et frokostmøte! Lokale kommunetopper, storfine utenbysbesøk og suveren påmelding gjorde årets første samling for oss i næringsforeningen til en ordentlig opptur.

Nye Sandefjord har eksistert siden 1/1 og det har ikke manglet på storstilte markeringer, men næringslivet har ikke blitt innviet før torsdag 19. januar.
Sandefjord kommune var vertskap og vi i Sandefjord Næringsforening var arrangør da drøyt 450 entusiastiske og blide morgenfugler inntok Hjertnes.
Det ble en super start på dagen og næringslivsåret!
Det hele startet med en times frokost, kaffe og mingling. Næringslivsaktører og andre sandefjordinger fra alle kriker og kroker av storkommunen var til stede – veldig hyggelig å se så mange nye fjes!

Tre dyktige elever fra SVGS underholdt mens deltakerne fant plassene, og vel inne i salen ønsket daglig leder Marit Sagen Gogstad og kommunalsjef for eiendom og næringsliv, Geir Bjelkemyr Østvang, velkommen.
De delte på konferansierjobben, og innledet med at sammenslåingen mellom Stokke, Andebu og Sandefjord gir mange muligheter, ikke minst i næringslivet.
Først ut var SAS-ordførerne. Erlend Larsen (Stokke), Bjarne Sommerstad (Andebu) og Bjørn Ole Gleditsch (Sandefjord) snakket om hva deres kommuner kan bidra med inn i Nye Sandefjord; det er ikke så rent lite – det gikk i alt fra fengsel og traktorer til matjord og asfaltbane – samt ikke minst håp og ønsker om infrastruktur, innovasjon og arealer.

Henrik viste sin Tenk stort-film, det var til og med urpremiere (du kan se den HER), før rådmann Gudrun Grindaker tok over.
Hun ga oss et innblikk i kommunestrukturen – alle dens funksjoner og oppgaver– og pekte på viktigheten av samarbeid.
Deretter var det duket for nok en film. Stand up-komiker og skiløper Nils Ingar Aadne fra Vest-Andebu sendte sine perspektiver om stor vs liten sett utenfra – nærmere bestemt fra en alpelandsby gjennom mobilkameraet til lagkamerat og skiløper Øystein «Pølsa» Pettersen.
Moro var det:-)

Deretter kom hovedforedragsholderne. Statsråd Jan Tore Sanner (H) tok turen fra Oslo for å gi Nye Sandefjord et klapp på skuldra for god innsats. Han trakk frem at en lang rekke kommuner nå følger etter, men – som kjent – det er bare én som kan være først!
Det er imidlertid mye som gjenstår! Ifølge Sanner gjelder det å tenke smart og nytt, dog mens man fortsatt tenker sammen.
Så kom Mona Skaret for å fortelle om klynger. Med sprudlende formidlingsevne og stor innsikt, fortalte Innovasjon Norge-direktøren at man ikke kan bygge noe ut av ingenting. Man må starte med å finne man er virkelig god til og utvikle det derfra. Inspirerende og interessant!

Konferansierene rundet så av det hele med kort informasjon om veien videre. Deltakerne ble blant annet oppfordret til å gi rådmannen et råd – i form av konkrete forslag på gule lapper på vei ut.
Det virket som arrangementet sendte energi og entusiasme langt oppover i seteradene, og det blir spennende å se hva dere foreslo:-)
Alle presentasjoner vil for øvrig bli lagt ut her, men enn så lenge får dere nøye dere med bilder og filmer på Facebook-sidene til Sandefjord Næringsforening og Tenk stort, tenk Sandefjord.
Og for ikke å glemme; morgentimene vi hadde på Hjertnes ble rundet av med den desidert mest passende låta til dette arrangementet – Oscar Greger, Ask Rasmussen og Simon Eismann fra SVGS kom på scenen en gang til, og fremførte Come together av Beatles på vakkert vis.
Knallbra!

Med det gjenstår bare å takke for et fantastisk frokostmøte – vi er ydmyke og stolte over at så mange brukte av sin tid for å ta turen til Hjertnes – og nok en gang en stor takk til Anne Grethe, Geir og dere andre i Sandefjord kommune og på Hjertnes kulturhus for et supert samarbeid inn mot vårt kick-off.
Hold dere gjerne oppdatert om SNF-arrangementer og andre begivenheter på web- og Facebook-sider, så sees vi snart.
Ha en god og næringsrik fredag og etter hvert fin helg!

Mona, Marit og Henrik:-)

Les magasinet vårt!

Høyt tempo før sommerferien!

Bli Fjord Club medlem og reis GRATIS mellom Sandefjord og Strømstad.

VIEW Frilans AS

Fokus helse & trening