• - Med mennesket i sentrum

• Olivenlunden 1830 er en gastronomisk spesialforretning for olivenolje, balsamico og kulinariske produkter fra Middelhavet.

• Vi er en ledende leverandør av tankløsninger for sikker lagring og transport av olje, drivstoff og kjemikalier.

Les magasinet vårt!

Mens vi venter på Krakow...

Nytt magasin, nye lokaler, nye arrangementer og nye reiseplaner; vi har ingen problemer med å fylle dagene denne høsten.

Pangstart på høstsesongen

250 entusiastiske deltakere, rause vertskapsbedrifter og interessant Google-foredrag sto på menyen på vårt frokostmøte i dag.

Etter en lang og varm sommer, er hverdagen tilbake for fullt. Vi tjuvstartet «høstsesongen» med FjordBizz i Bakgården 3. august og i dag har det vært frokostmøte.
Det er åpenbart at mange SNF-ere var klare for å møtes igjen! Over 260 påmeldte er uvant kost, og vi er veldig takknemlige og stolte over oppslutningen :-)
Det var også gøy å vise fram Tenk stort, tenk Sandefjord-kampanjen vi har gående nå; denne og neste uke kjører 50 Oslo-busser rundt med Sandefjord-plakater inni og utvendig, og tilbakemeldingene strømmer inn :-)

Men for å ta det siste først; dagens hovedseanse sto leader of digital transformation i Google Norge, Siri Gomnæs Børsum, for. Selskapet deler ikke presentasjoner offentlig, men du verden så interessant det var å høre tankene om forbrukeradferd anno 2018!
Børsum dro oss gjennom en verden som endrer seg i superfart. Vi har blitt godt vant med at «alt» er enkelt og smidig; hvis det ikke går kjapt, velger vi noe annet.
Noen nøkkelbegreper fra presentasjonen hennes:
* Trend #1: Vi går ikke online, vi lever online og mobilen er med 24/7.
* Trend #2: Vi pepres med fakta, alternativer og informasjon.
* Trend #3: Ny teknologi gir enorme muligheter – for eksempel stemmegjenkjenning.
Dette er tre trender som er helt forretningskritiske for å ligge et hestehode foran konkurrentene, ifølge Børsum.

Dagens forbrukere er kunnskapsrike, nysgjerrige, ekstremt krevende og utrolig utålmodige. Derfor er det absolutt nødvendig å være tilgjengelig, relevant og ikke minst rask.
Den gjennomsnittlige bedriften har imidlertid mye å gå på når det gjelder å bruke tilgjengelige data og ny teknologi i markedsføringsarbeidet.
Det er penger å tjene og kostnader å spare på å tilby det kunden vil ha, når de vil ha det – ikke det bedriften tror de er ute etter.

For vår egen del er nøkkelen blant annet å skape den gode møteplassen, og som vanlig var det noen faste poster i programmet denne morgenen.
Etter deilig frokost, åpnet Marit med en liten bolk om hva vi har drevet med siden sist. Noen stikkord fra ukene som har gått er FjordBizz, Arendalsuka, RPBA (Regional plan for bærekraftig arealutvikling) og i tillegg har vi kommende arrangementer som netthandelsmøte, ledernettverk og ikke minst Torpkonferansen
Det skjer mye spennende fremover!
Vertskapsrollen var for øvrig delt på tre denne gangen; Torp Sandefjord lufthavn, Widerøe og KLM spanderte frokost, og bidro med presentasjoner, gratisbilletter og morsom premieutdeling. Tusen takk!

Frokostmøtedeltakerne ble kjent med Gründeriet-beboer Tone Børsting og bedriften SalesClub - bra jobba! Vi fikk også høre næringssjef Jan Erik Hvidsten fortelle hvordan Sandefjord kommune skal bli blant de beste i landet på næringsutvikling.
Veldig nyttig og viktig, og vi oppfordrer våre medlemsbedrifter til å invitere ham på besøk!
Kommunens folk vil definitivt gjøre en enda bedre jobb hvis de får dra ut og møte dere som jobber i bedriftene og kjenner på mulighetene og utfordringene hver eneste dag.

Alt i alt fikk vi en variert, lærerik og hyggelig start på dagen, og vi gleder oss til neste frokostmøte på Skagerak Int. School 25. september. Arrangementskalenderen vår finner du for øvrig HER

God middag!

Mona, Marit og Henrik

Les magasinet vårt!