Vi tar smittevern på alvor

Vi i Sandefjord Næringsforening gjør nå en rekke tiltak for å bidra til å begrense Covid-19-spredningen. Vi oppfordrer alle våre medlemmer til å ta situasjonen på alvor og gjøre kloke valg rundt smittevern.

Sandefjord / 9. november 2020

Det har kommet tilstramminger i smittevernreglene både nasjonalt og lokalt etter den seneste tidens høye Covid-19-oppblomstring. Av den grunn vil vi kun gjennomføre digitale arrangementer for medlemmene i Sandefjord Næringsforening i november.

– Vi har alle et ansvar for å bidra til «dugnaden» og raskest mulig komme tilbake til en mer normal hverdag. Det er viktig at alle følger de til enhver tid gjeldende retningslinjene, og begrense sosial kontakt med andre mennesker i de kommende ukene, sier daglig leder Ingebjørg Tollnes.

Påfyll av relevant kompetanse blir det imidlertid ingen stopp på. Vi gjennomfører cirka ett webinar i uken, og du holder deg oppdatert på programmet ved å klikke deg inn på vår arrangementskalender HER.

Fremover vil vi i SNF-administrasjonen veksle på å ha hjemmekontor, og vi er ekstra nøye på å holde god avstand både når vi er på Gründeriet og i andre sammenhenger. Vi holder nå ytterdøren låst, og det betyr at man må ha en avtale for å komme på besøk. Generelt vil vi begrense antallet besøk så godt som mulig, og møter med eksterne vil først og fremst bli gjennomført digitalt.

Vi oppfordrer alle våre medlemmer til å ta denne situasjonen på alvor. Her er 10 grunnregler fra Folkehelseinstituttet:

1. Hvis du har feber, hodepine, sår hals eller rennende nese; bli hjemme og følg bedriftens og nasjonale retningslinjer
  2. Praktiser god hostevane; host inn i albuen eller et tørkepapir
  3. Vask hendene dine regelmessig med såpe og vann, og bruk hånddesinfiseringsmiddel der det er tilgjengelig
  4. Unngå å ta deg i ansiktet, slik at du unngår å spre smitte du kan ha på hendene
  5. Husk å vaske og desinfisere flatene rundt deg regelmessig
  6. Hold minimum 1 meters avstand fra andre, og unngå å sitte rett ovenfor hverandre
  7. Unngå fysisk kontakt, ingen håndhilsing eller klemmer
  8. Unngå for mange mennesker i samme rom
  9. Unngå unødvendige fysiske møter; bruk digitale verktøy når det er mulig
  10. Unngå store grupper, samlinger og store sosiale tilstelninger

Vi følger fortløpende gjeldende regler, og tar forbehold om endringer.