• Tilbyr regelmessig renhold av dine lokaler. Gode rutiner for moderne renhold er en viktig bidragsyter for et godt arbeidsmiljø og riktig inneklima.

• La Boutique er en familieeid bedrift i Sandefjord som tilbyr et spennende sortiment av utemøbler, belysning og fransk gourmet.

• Rocky Road er forhandler av EVO elsykler.

Les magasinet vårt!

Høyt tempo før sommerferien!

Etter tidenes fineste mai måned er sommerfølelsen allerede på plass for mange, men vi har visst glemt det vi lovet oss selv i fjor; vi trapper bare mer og mer opp før ferien!

Superinspirerende på Skagerak

Akkurat nå priser rett over 100 SNF-medlemmer seg lykkelig over at de tok turen til Skagerak International School i dag morges.

Som vanlig i september hadde vi lagt vårt månedlige frokostmøte til Skagerak International School. Skolen var arrangør sammen med sin samarbeidspartner The Thor Heyerdahl Institute – som er nytt medlem hos oss – og rett over 100 mennesker fant veien til Framnes.

Etter god frokost og hyggelig mingling, der gårsdagens valg selvfølgelig var det heteste samtaletemaet, trakk forsamlingen inn i auditoriet. Marit holdt sin sedvanlige innledning og opplyste om utviklingen siden sist, før hun ga ordet til Hans Jørgen Firing. Firing er daglig leder på Skagerak International School, og presenterte skolen med historikk, tall og fakta. To av skolens 350 elever kom så på scenen og ga oss et innblikk i sin hverdag, før Beate Bjørge fra The Thor Heyerdahl Institute redegjorde for instituttets ve og vel.

Bjørge introduserte til slutt Liv Arnesen, som sitter i styret på Heyerdahl-instituttet. Og for et foredrag det ble!

Arnesen fortalte på ekstremt inspirerende og underholdende vis om opp- og nedturer i arktiske, polare og hjemlige strøk. Den tidligere læreren, forfatteren, motivatoren og polfareren greide på en helt normal måte å fortelle om fullstendig unormale turer og opplevelser. For eksempel klatring på verdens høyeste fjell, verdens mest ugjestmilde strøk, skiturer i 60 minusgrader, 125 kilo tunge pulker, frostskader, isbjørner og høydesyke.

I tillegg til ekstreme opphold utenfor komfortsonen, greide Arnesen med sitt foredrag – som hun har kalt «I med- og motvind i Arktis og Antarktis – og på jobben» – å linke opplevelsene og erfaringene sine til situasjoner i hverdag og arbeidsliv som de fleste kan relatere seg til. Nøkkelen er å jobbe godt og riktig sammen i team, gjøre hverandre gode, ha det gøy, sette seg mål, applaudere måloppnåelse underveis, inspirere hverandre og fokusere på de riktige tingene, fortalte hun.

Alt i alt en utrolig inspirerende opplevelse og et foredrag vi tror mange kommer til å prate om i lunsjen og i dagene som kommer.

Vi i SNF skal i hvert fall slutte å klage på været.

Les magasinet vårt!

Høyt tempo før sommerferien!

Gran Canaria Ferieboliger AS

VIEW Frilans AS