Solen skinner på SNF-erne!

Knallblå himmel, interessante foredrag og en aldeles lekker frokost sto på menyen da 120 SNF-ere startet dagen på Midtåsen.

Nok en gang har vi i SNF lagt et av vårens frokostmøter til Midtåsen, og arrangementet i den gamle skipsrederboligen er noe mange ønsker å få med seg. Det ble raskt fullbooket (taket er 120 deltakere), og i tillegg sto 30 SNF-ere på venteliste!
Noen må ha gode kontakter opp til høyere makter, for nok en gang ble deltakerne møtt av et Midtåsen badet i sol.
Strålende frokost, ærverdige lokaler og byens beste utsikt skapte en utrolig fin ramme, og vi setter stor pris på at vi igjen kunne ta med medlemmene våre opp på Sandefjords tak.

Marit åpnet med å introdusere en strykekvartett fra Barratt Due, som viste en smakebit på hva Fjord Classics vil by på i sommer. Videre gikk hun gjennom noe av det vi i SNF har drevet med siden sist, før vår nye kollega og fersk Gründeriet-sjef Benedicte Eian Iversen presenterte seg for forsamlingen.
Så gikk ordet til Per Gulliksen, som presenterte dagens vertskapsbedrift Formuesforvaltning (se presentasjonen HER).

Dagens gründerpresentasjon var ved Anita Fevang fra Jobbmotivert.no, og vi tror mange fikk noe å tenke på i forhold til verdsettelse på jobb (se presentasjonen HER). Det til tross for enkelte tekniske utfordringer; i dag var det nok projektoren som hadde størst behov for oppmerksomhet!

Det er ikke bare/bare å dra 120 blide SNF-ere inn igjen etter en pause med sol og nyfylte kaffekopper, men noe forsinket var det klart for dagens hovedinnslag.
Erling Røed Larsen er halvt larviking og halvt sandefjording, og ikke minst en veldig dyktig økonom og foredragsholder. Han jobber dels i Formuesforvaltning og dels på BI - blant annet - og holdt et engasjerende innlegg om utfordringer og muligheter i både det nasjonale og lokale boligmarkedet. Hva driver det og hva venter oss; viktige stikkord her er renten, oljen, reisetid, arbeidsplasser og tomtetilgang.
Her er to forkortelser du kan pugge for å imponere i diskusjoner om boligmarkedet fremover:
* NIMBY: Not In My Back Yard (vi er gjerne positive til fremskrittet, så lenge vi ikke blir berørt selv).
* BANANA: Build Absolutely Nothing Anywhere Near Anyone (beskriver dem som stritter mot all byutvikling).
Rett og slett særdeles interessant og nyttig, og Erlings presentasjon finner du HER.

Med dette har vi hatt fem frokostmøter på like mange forskjellige steder i 2019. 13. juni skal vi til Park hotell for første gang i år, og du melder deg på det siste frokostmøtet før sommerferien HER.

Vi sees :-)

Mona, Marit, Benedicte og Henrik