Skal erobre milliardmarked!
20.02.2023
UpliftU, som ble etablert i Sandefjord i 2022, har funnet en nisje innenfor influencermarkedsføring gjennom livestreamingkanalen Twitch, hvor den kresne Generasjon Z-målgruppen (18-30 år) skal nås.
På bildet fra venstre: Eirik Bersvendsen, Andre Gurrik, Valentin Ott Lopez, Øystein Vinje og Witold Skalski.
Disse ser lite på lineær TV og har blokkert tradisjonelt annonseinnhold. Ambisjonen er å være en stor global aktør innen 5 år, og ta betydelige markedsandeler innen livestream-markedsføring.
UpliftU-gründerne har alle erfaring fra netthandel og markedsføring med fortid i Komplett. Kunnskapen de har tilegnet seg i Sandefjord er en viktig suksessfaktor. Dette i kombinasjon med at de selv er tidligere gamere, har gjort at de har en unik innsikt og kunnskap og at de snakker et språk både kundene og influencerne forstår. På kundelisten er store norske aktører som Komplett.no, Finn.no og BI, samt globale selskap som Samsung, Dentsu og Intel. Målsettingen er å minst triple omsetningen i 2023.
Sammenliknet med tradisjonelle kanaler, som YouTube og TikTok, er livesendinger mer interaktive og skaper et annet engasjement. Som merkevare får du produktet ditt distribuert gjennom en influencer publikumet ser opp til, noe som gjør seeren mer tilbøyelig til å teste produktet/tjenesten enn ved tradisjonell markedsføring. Tjenesten gikk live i april i fjor, og er allerede tilgjengelig i fire land. I år skal de inn i to nye marked.