Nyttig og næringsrikt i hønsehuset!

Det var smekk fullt og god stemning på vårt frokostmøte hos Furu Egg i dag, selvfølgelig med egg og bacon på menyen!

Sandefjord / 6. mars 2019

For første gang tok vi medlemmene våre med til Furu Egg, da vi i dag hadde årets tredje frokostmøte. Og det var det mange som ville ha med seg; vi satte et tak på 130 deltakere, og måtte innføre venteliste.
Det er utrolig gøy og inspirerende at så mange støtter opp om arrangementene våre!
Hvis du ikke hadde anledning til å delta - eller du bare vil gjennoppleve høydepunktene - kan du se bilder på våre Facebook- og Instagram-sider samt se dagens presentasjoner HER (link til Dropbox, blir oppdatert fortløpende).

Marit er juryleder på She Conference i Oslo Spektrum i dag. Dermed var det Henrik som ønsket velkommen, før prosjektrådmann Jan Sivert Jøsendal fra Vestfold og Telemark fylkeskommune orienterte om sammenslåingen. Det nye fylket får mye å by på!
Erik Mathisen fikk fram latteren i forsamlingen da han presenterte butikken sin og dagens vertskap, Furu Egg. Erik er underholdende og engasjert, og ikke minst raus!
Tusen takk for strålende frokost med egg og bacon (hva ellers?) og ikke minst karamellpudding til alle deltakerne. Den er farlig god!

Etter pausen, var det duket for et kulturelt innslag med sang og trøkk. Sandefjord Teaterforening er kun to dager unna premieren på sin storoppsetning The Wiz, og vi var så heldige å få en liten smakebit.
Det låt knallbra, og musikalen får en klokkerklar anbefaling herfra!
Ellen Flø Skagen fra Nortura holdt så et interessant innlegg om selskapet og bransjen hun er i, matproduksjon, og det var lærerikt og tankevekkende å høre om alt det som skjer med jord, fôr og dyr før maten havner på tallerkenen vår.

Alt i alt en interessant og hyggelig SNF-frokost på «landet», og tusen takk til alle bidragsytere og deltakere. Det er ikke ofte våre medlemmer opplever kolonnekjøring og karamellpudding-kø på én og samme dag – og for å si som dagens vert, Erik Mathisen; så mye kakling har det ikke vært her siden dette rommet var et hønsehus!
Det forteller oss at SNF-ere er gode på å mingle og snakke sammen, og det er vi glade for.
Nå skal vi gjøre alt klart til neste SNF-samling; husk å melde deg på generalforsamlingen på Park onsdag 13. mars. Vi sees!