Ny daglig leder i Sandefjord Næringsforening

Ingebjørg Tollnes er ansatt som ny daglig leder i Sandefjord Næringsforening. Den tidligere kommunikasjonsdirektøren i Komplett starter 1. mars, og vil fram til 1. mai jobbe noe redusert for å ivareta et annet engasjement hun for tiden har.

– For meg er dette en fantastisk mulighet, og jeg gleder meg til å bli bedre kjent med medlemmer, samarbeidspartnere, styret og ikke minst mine nye kollegaer Henrik, Mona og Benedicte. Jeg er imponert over den jobben som gjøres, og er begeistret over den entusiasmen som er skapt blant foreningens medlemmer, sier Ingebjørg Tollnes.

– Sandefjord Næringsforening har hatt en imponerende utvikling de siste årene, og blitt byens viktigste møteplass for næringslivet. Ikke minst er det gjort en solid jobb for å utvikle et godt samarbeid både lokalt og regionalt, sier hun.

Ingebjørg Tollnes er født og oppvokst i Sandefjord. Etter videregående skole jobbet hun utenlands et par år og tok videre reiselivsstudier på Norsk Hotellhøyskole i Stavanger. Jobblivet startet hun i Sandefjord som markedssjef i Color Line hvor hun var i 12 år. Videre arbeidet hun 5 år som markedssjef i Itegra og MPX (nåværende Komplett Bedrift). Fra 2007 til våren 2019 var Tollnes kommunikasjonsdirektør i Komplett, og for tiden jobber hun som selvstendig konsulent.

Ingebjørg har styreerfaring fra blant annet NHO Vestfold, Distansehandel Norge og NHO Handel. Hun satt også i styret i SNF rett før avtroppende daglig leder Marit Sagen Gogstad tiltrådte i 2013.

– Vi er svært fornøyde med ansettelsen av Ingebjørg Tollnes. Det var flere gode kandidater til jobben, men Ingebjørg var førstevalget, sier styreleder Morten Gran i SNF.

– Vi er sikre på at hun er den rette til å videreføre det gode arbeidet som Marit har levert i syv år, og er glade for at hun tar på seg ansvaret med å lede Vestfold og Telemarks største næringsforening med over 560 medlemsbedrifter, fortsetter Gran.

Tollnes er godt kjent med næringsforeningens aktiviteter og prosjekter, som blant annet er Gründeriet og Tenk stort, tenk Sandefjord.

– Med Ingebjørg som ny daglig leder får SNF en frontfigur med god innsikt i kommunikasjon og solid næringslivserfaring fra ledende bedrifter i Sandefjord, avslutter Gran.