– Krisen er ikke over

75 SNF-medlemmer fikk en interessant og til dels bekymringsfull oppdatering om det lokale næringslivet på vårt frokostmøte i dag.

Vi i Sandefjord Næringsforening tar smittevern på alvor, og det var derfor et begrenset antall plasser tilgjengelig på vårt frokostmøte på Scandic Park Sandefjord i dag. Cirka 75 deltakere ble servert frokostposer ved bordene, antibac var plassert «overalt» og vi gjennomførte arrangementet uten pause.

Dagens vertskapsbedrift var NAV Sandefjord, og fire medarbeidere presenterte noen av tilbudene ut mot kommunens innbyggere og bedrifter. Rune Krogstad presenterte Xit, Camilla Jakobsen fortalte om Markedsteamet, NAV-leder Ole Petter Gravningen ga oss makrobildet om ledighetsutvikling og annen statistikk, mens Monica Nordby presenterte det såkalte Korona-teamet til NAV Sandefjord.

Du kan se samtlige NAV-presentasjoner ved å klikke HER, og kort oppsummert var den røde tråden dette:

– Krisen er ikke over og det er grunn til bekymring på flere områder, men vi kan oppnå mye positivt ved å samarbeide og finne nye muligheter.

Før NAVs fire innlegg, ønsket daglig leder Ingebjørg Tollnes i SNF velkommen. Så presenterte markedsansvarlig Henrik Sandvik Tenk stort-prisen (nominer din favoritt HER) og informerte om neste utgave av iSandefjord, som kommer ut i midten av november.

På slutten av arrangementet fikk vi møte representanter fra tre av våre medlemsbedrifter. Senterleder Geir Ellefsen på Hvaltorvet fortalte om svingningene det siste halve året og hvordan han ser for seg tiden som kommer. Mats Trollsås fra Bygg- og tømrermester Torolf Stenersen AS snakket om utviklingen hos seg, før hotelldirektør Thomas Ødegård på Scandic Park Sandefjord beskrev den krevende tiden hotellbransjen står i.

Det var veldig interessant med de korte skildringene fra noen av de lokale aktørene som har skoa på, og du finner presentasjonene ved å klikke på navnene i teksten over.

Takk til NAV og Park for godt organisert og hyggelig frokostmøte, samt til alle dere som deltok i dag. Først og fremst var det veldig hyggelig å se dere igjen! Takk også til medlemsbedriftene som tok seg tid til å dele av sine erfaringer, det setter vi pris på.

Vi minner om å følge med på aktivitetene våre – det skjer mye spennende fremover – og du holder deg oppdatert på kalenderen vår ved å klikke HER. God arbeidsdag videre fra oss i SNF :-)