KJÆRE SNF-MEDLEMMER

2020 er snart historie og vi legger bak oss et annerledes år. Noen har opplevd eventyrlig vekst, mens andre er i krise. Vi har blitt eksperter på digitale samarbeid og hjemmekontor. Nye ord som korona, covid-19, karantene og pandemi har for lengst blitt en del av vårt daglige vokabular.

Kort oppsummert
For oss i Sandefjord Næringsforening har det vært begrensede muligheter å møte dere medlemmer ansikt til ansikt. Vi har gjennomført over 60 arrangementer, og de aller fleste har vært digitale. Vi gleder oss til å gjenoppta de fysiske møteplassene så fort det lar seg gjøre på en forsvarlig måte.

Kjempeoppslutning om Tenk stort
Politikerne i Sandefjord kommune besluttet i går å videreføre støtten på 1 million kroner i året i fire nye år. Gjennom høsten har bedriftene våre garantert for et tilsvarende beløp. Dermed er videreføringen av prosjektet vårt sikret - vi gleder oss til å tenke stort i årene som kommer!

En bærekraftig framtid
Krav til bærekraft blir sentralt for alle bedrifter framover, og vi i SNF skal bidra til et konkurransedyktig næringsliv i Sandefjord. I januar inviterer vi til informasjonsmøte om Miljøfyrtårnsertifisering, og vår fagarena Green Network holder webinar om sirkulærøkonomi 3. februar.

Gründerbyen lever
Sandefjord har som mål å være best på nyetableringer i fylket, og Gründeriet kan melde om fullt hus med 50 bedrifter. Neste år starter vi opp et digitalt inkubatorprogram som skal hjelpe gründerne å vokse videre. Visste du forresten at hele 48 % av våre gründere (på Gründeriet) er kvinner, mens landsgjennomsnittet er på 33 %? Les om mangfoldet av gründere HER.

Vi er optimister for 2021
Vi gleder oss til et nytt år og ser fram til et godt og nært samarbeid. Vår møtekalender fylles opp fortløpende og vi kommer gjerne ut på besøk. Dette året har lært oss at samarbeid, deling og omsorg for hverandre har vært viktig. La oss ta med oss denne rausheten videre. Vi trenger alle å bli sett, inkludert og verdsatt.

Vi ønsker dere en riktig god jul og et godt nytt år!

Benedicte, Mona, Ingebjørg og Henrik