Innholdsrik frokost på Park

Vårt siste frokostmøte før ferien bød på kortreist musikk, nyslåtte sandefjordinger og en finansmann fra Oslo med store sko å fylle!

Veldig sommerlig var det ikke i dag morges, med duskregn og gråvær, men rammene for vårt siste frokostmøte før ferien var likevel fine; Park hotell stilte med lekker frokost for cirka 180 SNF-ere og et spennende program sto på menyen (presentasjonene kan du se HER).

Det lokale stjerneskuddet Sindre Blikra-Karlsen på vokal og Lasse Vermeli på piano åpnet det hele med en vakker tolkning av Phil Collins-låten «You´ll be in my heart». Sindre er med på en rekke lokale kulturtiltak og -satsinger, og 28. juni står han på scenen på åpningen av Minifjorden 2019 i Hjertnes Amfi – som Lasse arrangerer. Vi anbefaler å ta en tur!

Deretter ønsket Marit velkommen, og hun gikk som vanlig gjennom hva vi i SNF har drevet med siden sist. Brikkene begynner å falle på plass for flere av arrangementene som kommer, på begge sider av ferien, så det er bare å holde seg oppdatert på kalenderen vår HER.

Dagens Gründeriet-innslag var ved Johann fra JamWeb, som driver innen digital markedsføring. Johann – som er vår yngste «beboer» og opplever fin utvikling – har gratis workshop på Gründeriet allerede førstkommende mandag, så det er bare å melde seg på via Gründeriets Facebook-side HER for dem som vil vite mer om JamWeb og mulighetene for digital synlighet.

Tenden Advokatfirma var dagens vertskap, og partner Eivin Johnsrud presenterte firmaet. Hans budskap var at advokatrollen er i stor endring – advokatene går mer og mer i retning av spesialiserte, kommersielle rådgivere enn å kun løpe i retten og finlese avtaler.

Eivin flyttet selv til Sandefjord med sin familie for ikke lenge siden, og Tenden Advokatfirma er en av nærmere 70 gode samarbeidspartnere i Tenk stort, tenk Sandefjord-prosjektet. Vi setter stor pris på innsatsen de nå gjør for å synliggjøre mulighetene i næringslivet i området vårt :-)

Siste foredragsholder ut før pausen, var Per Lorange. Oslo-mannen melder flytting til Sandefjord om 10 dager (!) med sin lille familie, og holdt en interessant presentasjon.

Lorange driver familiebedriften faren i sin tid opprettet, og selskapet Lorange Network får om kort tid forretningsadresse i Sandefjord. Veldig bra!

Lorange ga oss også noen tanker om hvorfor Sandefjord er attraktivt – både som privatperson/familiefar og næringsdrivende – og det var nyttig å høre betraktningene hans.

Vår hovedforedragsholder i dag var arbeidende styreleder Knut Brundtland i ABG Sundal Collier – en av Norges største investeringsbanker og en toneangivende aktør innen blant annet selskapstransaksjoner og børsnoteringer.

Brundtland har en interessant historie å fortelle; med elementer fra sin tid som advokat, styregrossist og investor, og de siste 10 årene som leder for investeringsbanken.

Brundtland mikser business, makrotrender, avanserte grafer, stammespråk og både blå og rød politikk. Han legger heller ikke skjul på at han – «sønnen til en som heter Gro» – av og til kjenner på at han har store sko å fylle. Det er ikke vanskelig å forstå; vi snakker om selveste landsmoderen!

Takk til vertskap, bidragsytere, frokostkokker og deltakere for nok en fin frokostsamling med mange positive og hyggelige SNF-medlemmer – vi sees snart igjen :-)

Mona, Marit og Henrik