Hvorfor bli Miljøfyrtårnsertifisert?

Sandefjord Næringsforening starter nå opp pulje 2 av gruppesertifisering i Miljøfyrtårn. Frist for påmelding er 1. februar. I høst har 7 lokale virksomheter gjennomført, og en av disse er Emagine.

Bjørn Kaare Bøe er daglig leder i Emagine og har gjort følgende erfaringer:

- Vi fikk et lite dytt i riktig retning når Sandefjord Næringsforening gikk ut oppfordret sine medlemmer til å vurdere en Miljøfyrtårn-sertifisering. Det var også motiverende at både kunder, samarbeidspartnere og leverandører vurderte det samme.

- Opplegget med gruppesertifisering virket forlokkende både fordi kostnaden ble lavere, men kanskje mest fordi det ufarliggjør prosessen og gjør den mer overkommelig. På gruppesamlingene kan vi dele erfaringer, «låne» litt av hverandre og ikke minst løse problemstillinger sammen.

- For Emagine ligger verdiene til grunn for alt de gjør, alt arbeid og alle aktiviteter som gjennomføres i selskapet. Veien mot sertifisering har blitt en del av verdiarbeidet og i vår virksomhet skal det skapes ett bærekraftig, godt og sikkert arbeidsmiljø for alle ansatte. Sertifiseringen gjør at man må tenke gjennom og dokumentere viktige rutiner og prosesser internt. Det krever en innsats og det har blitt noen sene kvelder, men man kommer ut av sertifiseringen med bedre interne rutiner og ikke minst mer beviste ansatte.

Ønsker du å bli med i neste pulje? Mer informasjon og link til påmelding finner du HER.