Bil og Black Friday til frokost

Det var stinn brakke på vårt frokostmøte hos Bil-Service i dag. SNF-erne fikk en innføring om den globale bilbransjen og hvordan Komplett gjør klart til årets klart viktigste omsetningsdag!

Denne tiden av året er ekstra hektisk for mange i næringslivet – likevel hadde nærmere 200 SNF-ere meldt seg på vårt frokostmøte 21. november. Det setter vi stor pris på!

Etter registrering og frokost, ønsket Marit Sagen Gogstad velkommen; hun presenterte hva vi har gjort siden sist og minnet om kommende arrangementer; som julebordet, årets siste frokostmøte og ikke minst Hjem til jul.

Grant Larsen presenterte dagens vertskapsbedrift, Bil-Service, og konsernet Cognia for øvrig. Personbil- og lastebilforhandleren med base på Borgeskogen er i kraftig vekst, og det var interessant å bli bedre kjent med de (fler)familieeide selskapene.

Dagens gründerpresentasjon var ved Tommy Hansen fra Consortia. Tommy har lang fartstid som webutvikler, og har nå en positiv utvikling med selskapet som utvikler plug-ins til netthandelen.

Med Black Friday kun få dager unna står verden på hodet for alle netthandlere, og det var utrolig sporty av Øystein Vinje og Pål Fredrik Berg fra Komplett å sette av tid til oss. Enorme mengder med varer står på lager, prisstrukturene er satt, markedsføringstriksene spikret og logistikkplanene er klare; det var veldig interessant å lære hvordan kompletterne forbereder seg på årets desidert viktigste omsetningsdag. Og for noen volumer!

Etter pause var det klart for PwC-konsulenten Kjersti Irgens Kuhnle, som tok turen til Sandefjord for å fortelle om «The Magical Mystery Plant Tour». På disse tider i fjor var hun med å besøke 9 av verdens største bilprodusenter på 18 dager. Fabrikkturneen tok henne verden rundt, og ga innsikt om materialvalg, produksjonslinjer, innovasjon og teknologi – og ikke minst hvilken plass vi mennesker har oppi alt dette. Godt å høre at det fortsatt er bruk for mennesker, hoder og hender i den automatiserte bilbransjen!

Takk til vår vertskapsbedrift Bil-Service for god frokost og lånet av det supre lokalet, samt til de gode naboene som stilte parkeringsplassene sine til disposisjon for morgenfuglene våre.

God arbeidsuke videre - vroom vroom fra Marit, Mona, Benedicte og Henrik :-)