Green Network

Høsten 2019 etablerte Sandefjord Næringsforening en ny nettverksgruppe som skal bidra til økt grønn konkurransekraft for bedriftene våre. Bli med på den grønne bølgen du også!

Klimavennlige løsninger og tankegods gror frem overalt, og vi i Sandefjord Næringsforening (SNF) er med på den grønne bølgen. I september 2019 satte vi opp en ny nettverksgruppe; fordi grønne og bærekraftige tiltak skal lønne seg – både for kloden, omdømmet, konkurransekraften og bunnlinjen.

Det blir jevnlige samlinger for relevante medlemsbedrifter, så send en e-post til mona@sandefjordnaringsforening.no hvis du vil være med. Her stilles ingen krav til medlemsskap, deltakeravgift eller andre bidrag - her er det bare å følge med i kalenderen og få med seg det som interesserer mest.

Bakgrunnen er blant annet at vi er tildelt midler fra Vestfold Fylkeskommune for å etablere en nettverksgruppe med dette fokuset. I tillegg til å være en møteplass skal «Green Network» ta initiativ til pilot- og demonstrasjonsprosjekter, hvor bedrifter og eventuelt offentlige aktører samarbeider om å utvikle og ta i bruk grønne løsninger. Vi skal også besøke og lære av gode og konkrete case, utveksle erfaringer og få ekspertråd.

Eksempler på temaer kan være;

* Bruk av fornybare energikilder
* Bærekraftige bygg
* Bruk av alternativ drivstoff til transport
* Klimavennlig landbruk