Nytt nettverk: Green Network

Denne høsten starter Sandefjord Næringsforening en ny nettverksgruppe som skal bidra til økt grønn konkurransekraft for våre medlemsbedrifter. Første samling skjer 5. september!

Klimavennlige løsninger og tankegods gror frem overalt, og vi i Sandefjord Næringsforening (SNF) er også med på bølgen. Med oppstart tidlig i september, setter vi nå opp en ny nettverksgruppe; fordi grønne og bærekraftige tiltak skal lønne seg – både for kloden, omdømmet, konkurransekraften og bunnlinjen.

SNF har fått midler fra Vestfold Fylkeskommune til å etablere et nettverk med jevnlige samlinger for relevante medlemsbedrifter. Send en e-post til mona@sandefjordnaringsforening.no hvis du vil være med! Du kan også lese om vårt neste møte i 6. november - HER.

I tillegg til å være en møteplass, skal nettverket ta initiativ til pilot- og demonstrasjonsprosjekter hvor bedrifter og eventuelt offentlige aktører samarbeider om å utvikle og ta i bruk grønne løsninger. Vi skal også besøke og lære av gode og konkrete case, utveksle erfaringer og få ekspertråd.

Eksempler på temaer kan være;

* Bruk av fornybare energikilder
* Bærekraftige bygg
* Bruk av alternative drivstoff til transport
* Klimavennlig landbruk