Uke 13 - 2015

Vår egen generalforsamling…

…var naturlig nok i fokus store deler av forrige uke, med presentasjoner, praktiske oppgaver, taler og andre forberedelser. 75 medlemmer var til stede på den tradisjonsrike torskemiddagen på Park, og vi synes det ble en veldig hyggelig og vellykket kveld – med innlegg, taler og alt som hører en generalforsamling til. Tusen takk til alle dere som deltok, og – nok en gang – takk til Helene Berg Allum og Bjørn Håvard Brænden som begge gikk ut av styret etter flere års super innsats!

Tirsdag var jeg på Larvik Næringsforenings generalforsamling. De hadde besøk av statssekretær Jon Gunnar Pedersen i finansdepartementet, som holdt et interessant innlegg om temaet «Verden, Norge og Larvik».

Torsdag deltok jeg på et frokostmøte i regi av NHO og Vestfold Klima- og Energiforum på Quality Hotell Oseberg i Tønsberg. Det er mange Vestfold-bedrifter som har utviklet klima- og energivennlige produkter til næringslivet, og vi ble presentert for noen eksempler. Sammen med representanter for andre av fylkets næringsforeninger, benyttet jeg anledningen til å planlegge årets sommerfest. Den blir mest sannsynlig lagt til Tønsberg.

Onsdag hadde Henrik sitt første møte med Sandefjord Næringsforum (altså eierne av prosjektet «Grenseløse muligheter»). Han presenterte prosjektet og orienterte om status, og fikk lagt en videre plan for fremdriften for prosjektet. Vi kommer tilbake med mer info om dette senere.

Marit