• Olivenlunden 1830 er en gastronomisk spesialforretning for olivenolje, balsamico og kulinariske produkter fra Middelhavet.

• Vi er en ledende leverandør av tankløsninger for sikker lagring og transport av olje, drivstoff og kjemikalier.

• Landets største leverandør av bedriftshelsetjenester med lokal tilstedeværelse på over 50 lokasjoner i Norge.

Les magasinet vårt!

Brå slutt på feriemodusen!

Etter tidenes sommerferie har vi kastet oss ut i august med hud og hår. Det skjer SÅ mye spennende nå, og vi har cirka 10.000 baller i lufta som skal landes framover.

Begivenhetsrik måned for næringsforeningen

Den første måneden i det nye året og den nye kommunen har gått rasende fort.

Vi skriver 7. februar og det har vært en begivenhetsrik start på 2017. Høydepunktet har vært vårt eget kick-off på Hjertnes 19. januar (se eget innlegg HER og diverse filmsnutter på vår Youtube-kanal HER), men vi har også rukket mye annet.
For eksempel samarbeider vi stadig tettere med NHO og de andre næringsforeningene i fylket, og Marit har vært på strategimøte med næringsalliansen i Vestfold på Farris Bad. Blant temaene denne gangen var Intercity, arrangementer, muligheter og møter.
Marit har også deltatt på Partnerskapskonferansen – der toppledere fra privat næringsliv og offentlig sektor møtes for å diskutere verdiskaping. Vi oppfordrer interesserte å lese Vestfold Fylkeskommunes gode oppsummering på egne websider – den finner du HER.
Henrik har blant annet deltatt på workshop i regi av Kreftforeningen og Høgskolen, om å få langtidssyke tilbake og/eller ut i arbeid. Viktig!

Et godt samarbeid mellom skole og næringsliv er viktig, og dette står høyt oppe på agendaen for oss for tiden.
For eksempel har Henrik vært på SVGS og snakket om hvorfor elevene bør velge fremmedspråk.

I tillegg har en klasse fra Melsomvik videregående skole vært på besøk her «hjemme» på Gründeriet, og fått en innføring i gründerlivet (takk til Gründeriet-beboerne Carina Framstad og Line Dobrowen for gode og engasjerte bidrag) mens Marit fortalte om Gründeriet og SNF, og Henrik presenterte Tenk stort, tenk Sandefjord.
Siden sist har vi også fått en oppdatering status om Vivant-prosjektet på Høgskolen. Følgestudiet av IKEA-etableringen er tonet ned og arbeidet er nå konsentrert rundt attraktivitet i varehandelen.
Dette er et utrolig spennende prosjekt som på lang sikt kan bidra til å styrke attraktiviteten og bidra til lønnsomhet i forretningene.

Brikkene før generalforsamlingen på Park 15. mars begynner å falle på plass. Vi har hatt en prat med valgkomiteen til styret i næringsforeningen – som består av Anne Gro Mayca i Jotun, Hans Jørgen Ormar i Handelsbanken og Camilla Wold (ikke på bildet) i Sparebank1 BV.

Som alltid er det verv på valg også i år, og valgkomiteen har landet på en innstilling.
Vår nye medarbeider Mona har vært travelt opptatt fra første stund, og nå er hun i full sving med blant annet å lukke bøkene for 2016. Årsberetning klargjøres i disse dager og invitasjoner går straks ut – vi håper mange stiller!

Apropos mars; vi minner om møtecupen og vinterfestivalen 24. og 25. den måneden. Over 50 bedrifter er påmeldt til møtecupen på fredagen (max 100 bedrifter), og påmeldingsfristen er 28. februar (følg DENNE linken). Husk at det også er kick-off for Sandefjord Fotball og Fjordfestens Vinterfestival i Jotunhallen den helgen!

Mellom slagene, møtene og besøkene, bruker vi som vanlig mye tid på planlegging – av blant annet frokostmøter, styremøter og fagsamlinger. Nå er vi også kommet i gang med booking og tanker rundt Torpkonferansen som i år finner sted 11. oktober.
Det føles langt frem dit, men som alle vet – tiden flyr fort!
Samtidig følger vi tett med på hva medlemmene våre ønsker. Vi får stadig tilbakemeldinger fra aktører som ønsker mindre møteplasser, og denne uken sendte vi derfor ut en spørreundersøkelse blant medlemmene våre for å finne ut mer om dette.
Dersom du har innspill om temaet – send oss gjerne en mail på post@sandefjordnaringsforening.no.

Til slutt minner vi om frokostmøtet på SVGS førstkommende torsdag. Vi har et interessant program (info og påmelding HER) og over 70 påmeldte så langt. Sees!

Les magasinet vårt!

Brå slutt på feriemodusen!

Eiendomsmegler Krogsveen

Ecofleet gir deg 30% på elektroniske kjørebøker og sporing