• Olivenlunden 1830 er en gastronomisk spesialforretning for olivenolje, balsamico og kulinariske produkter fra Middelhavet.

• Vi er en ledende leverandør av tankløsninger for sikker lagring og transport av olje, drivstoff og kjemikalier.

• Landets største leverandør av bedriftshelsetjenester med lokal tilstedeværelse på over 50 lokasjoner i Norge.

Les magasinet vårt!

Brå slutt på feriemodusen!

Etter tidenes sommerferie har vi kastet oss ut i august med hud og hår. Det skjer SÅ mye spennende nå, og vi har cirka 10.000 baller i lufta som skal landes framover.

Tenk stort og litt bredere…

Vi i SNF har hatt nok en uke med mange aktiviteter. Nå venter vi i spenning på skjebnen til bokstavene våre.

Tradisjonen tro har vi hatt vårt februar-frokostmøte på Sandefjord videregående skole. 75 medlemmer møtte opp til hyggelig frokost og gode foredrag tirsdag i forrige uke, klikk HER for å lese mer om møtet. Det er viktig og hyggelig å støtte opp om de flinke ungdommene og staben på SVGS, og vi setter stor pris på å kunne beholde denne tradisjonen. Denne gangen fikk deltagerne møte noen av skolens ungdomsbedrifter og representanter fra lærerstaben, samt høre om lærlingeordningen. Ikke minst fikk vi et veldig interessant foredrag med Knut Ove Børseth – som driver prosjektet «Kjør for livet». For en positiv satsing!

Ellers besto uken av små og store møter på mange fronter. For eksempel var Marit på frokostmøte i Andebu. Vi har som mål å få flere medlemmer fra Andebu og Stokke i 2016, før kommunesammenslåingen finner sted, og tok gladelig imot invitasjonen om å presentere våre nettverk og prosjekter her i Sandefjord. I tillegg ble det delt ut en næringspris til en Andebu-bedrift. Kanskje Andebu Næringsutvikling har arrangert sin siste næringsfrokost og delt ut sin siste næringspris?

Henrik var på en oppdatering om Regional Plan for Verdiskaping og Innovasjon (RPVI) i regi av Fylkeskommunen, i Tønsberg. Det skjer mye på dette området, blant annet når det gjelder samarbeid på tvers av kommunegrensene. En lang rekke prosjekter og punkter er på agendaen, og det er nyttig å ta en fot i bakken.

Det er også mye som skjer for Grenseløse muligheter. Vi har har sendt en ny søknad om å få reise Tenk stort-installasjonen i Badeparken, debatten raser i lokalavisen og den skal behandles i Kultur- og fritidsutvalget i kommunen tirsdag denne uken. Spennende! Det viktigste er engasjementet i befolkningen, og vi digger at folk bruker ordspillet i andre sammenhenger. Vi håper politikerne ser verdien av å skape en godt synlig og sentralt plassert bevis på det vi ønsker å få til med prosjektet vårt. I tillegg blir vi veldig glade når vi får støtteerklæringer og meldinger som «tenk større» – det er moro å være med på noe som engasjerer så mye som dette!

Videre er www.tenksandefjord.no godt i gang. Henrik skal lage nye reportasjer, intervjuer og artikler fremover – og vi fortsetter å oppfordre alle til å informere om ledige stillinger via denne portalen. Her når dere fram til stadig flere potensielle medarbeidere!

Det er mange gode møteplasser i SNF nå. YBS holder koken og inviterer i disse dager til neste samling – som finner sted hos Jotun. Ikke minst er det god fin utvikling i Women Business Network – som har fått mer enn 100 medlemmer og er blitt et samarbeidsprosjekt mellom alle næringsforeningene i Vestfold. Fredag kom hodejeger Trine Lise Jagge på lunsjmøte i WBN og holdt foredraget «gründerdrømmen». Det var helt fullt til lunsj den dagen og vi ble både inspirert og motivert av denne dyktige dama!

En annen viktig informasjonsarena er Sandefjords Blad. Vi har et godt samarbeid med lokalavisen, og nå er en ny satsing på gang. Vi har tatt initiativ til artikkelserien Lederstafetten, og første etappe gikk av stabelen denne uken – har Jotun-sjef Morten Fon skrevet sine tanker om Sandefjord fra et næringslivsperspektiv. Du kan klikke HER for å lese innlegget hans. Følg med neste uke – da er det Ingebjørg Tollnes i Komplett sin tur. Denne artikkelserien blir for øvrig også tilgjengelig på tenksandefjord.no – så heng med!

Les magasinet vårt!

Brå slutt på feriemodusen!

Gran Canaria Ferieboliger AS

Ecofleet gir deg 30% på elektroniske kjørebøker og sporing