• Tilbyr regelmessig renhold av dine lokaler. Gode rutiner for moderne renhold er en viktig bidragsyter for et godt arbeidsmiljø og riktig inneklima.

• La Boutique er en familieeid bedrift i Sandefjord som tilbyr et spennende sortiment av utemøbler, belysning og fransk gourmet.

• Rocky Road er forhandler av EVO elsykler.

Verv et medlem og vinn supre premier!

Tenk stort, tenk Sandefjord

Høyt tempo før sommerferien!

Etter tidenes fineste mai måned er sommerfølelsen allerede på plass for mange, men vi har visst glemt det vi lovet oss selv i fjor; vi trapper bare mer og mer opp før ferien!

Stor suksess på Park

Vi har lagt bak oss nok en uke med mange og varierte begivenheter. Høydepunktet var Torpkonferansen!

Etter å ha planlagt, forberedt og klargjort i mange uker, var det godt å komme igang med selve arrangementet. Torpkonferansen 2015 ble gjennomført med brask og bram på onsdag, og over 280 påmeldte, interessante foredragsholdere, topp stemning, bra mat og drikke, samt hyggelige kulturinnslag, skapte en veldig bra dag for både arrangører og deltagere. Det er alltid noe å plukke på, og vi har blant annet fått innspill om at konferansen bør ha flere lokale og kvinnelige foredragsholdere. Det er vi jammen meg enige i! Vi hadde dette i bakhodet da vi planla programmet, men dessverre måtte den profilerte og anerkjente sjeføkonomen Erica Blomgren melde forfall rett før. Uansett er det rom for en jevnere fordeling, og det skal vi etterstrebe til neste år. Utover det har vi hovedsakelig fått positive tilbakemeldinger fra deltagerne.

Her kan du se hvor fornøyde de var, og HER kan du lese mer om hva som fant sted på konferansen.

Videre har vi altså valgt lokaler for gründersatsingen vår. En gang tidlig på nyåret flytter et ikke kjent antall gründerspirer inn i Rådhusgata 26 i sentrum, et lokale som eies av ikke ukjente Eric Sandtrø, og vi i SNF skal også flytte dit. Vi har en spennende og travel tid foran oss; vi skal pusse opp, innrede og gjøre alt klart til oppstart. Vi håper som sagt at alt står klart i begynnelsen av januar – hvis det går som vi tenker. Tusen takk til dere som allerede har sendt en mail om utstyr og tjenester, vi er veldig glade for alt engasjement rundt gründerhuset! Hvis du har et forslag til navn, så send gjerne det også…

Vi har også brukt en halv dag på å sette oss inn i hva det innebærer å være lærebedrifter. Sammen med næringsforeningene i Horten, Tønsberg og Larvik, samt NHO Vestfold, skal vi bidra til å rekruttere flere lærebedrifter i Vestfold. I første omgang vil jeg nevne at elever har et praksisfag (PTF - 6 timer første året, 9 timer andre året), hvor de kan være hos en bedrift for å bli kjent. Dette foregår uten forpliktelser, men det er mulighet for læreplass hvis kjemien er på plass og interessen er der (hos begge parter). Bedriften trenger ikke være godkjent lærebedrift på forhånd (og det er ikke vanskelig å bli godkjent som lærebedrift). Kan det være noe for deg?

Vi har i skrivende stund nettopp takket for lånet og levert El-bilen tilbake til Møller Bil. Konklusjonen etter fire uker vil vi oppsummere slik;
1. Det er lett å kjøre El-bil - enklere enn du tror
2. Det er god økonomi
3. El-bilene blir bedre og bedre - det er som en "vanlig" bil

Selvfølgelig jobber vi for fullt med Tenk stort, tenk Sandefjord også, sammen med våre venner i Metro Branding. Utover enkelte innlegg på Facebook, foregår nå mye «bak kameraet». Blant annet får Henrik muligheten til å leke journalist igjen når han nå skriver tekst om samarbeidspartnere til tenksandefjord.no. Sandefjords Blad har startet artikkelserien «Min jobb», som Henrik har vært med på å ta initiativ til og bidratt til. Hver uke vil SBs lesere få mulighet til å lese om en representant fra to sandefjordsbedrifter, og vi har stor tro på det å informere bedre om hva som faktisk rører seg i det lokale næringslivet. I tillegg planlegger vi videre når det gjelder installasjonen vi ønsker oss nede ved Badeparken/Hesteskoen og det er også en rekke andre arrangementer og aktiviteter på gang. Det er imidlertid viktig å huske på at prosjektet har en lang tidshorisont – dette skal pågå i minimum tre år! Vi må ikke svi av alt kruttet med en gang, men det er én ting vi husker på hele veien; TENK STORT!

Verv et medlem og vinn supre premier!

Tenk stort, tenk Sandefjord

Høyt tempo før sommerferien!

Bridge IT Solutions AS

Fjord Classics