• Tilbyr regelmessig renhold av dine lokaler. Gode rutiner for moderne renhold er en viktig bidragsyter for et godt arbeidsmiljø og riktig inneklima.

• La Boutique er en familieeid bedrift i Sandefjord som tilbyr et spennende sortiment av utemøbler, belysning og fransk gourmet.

• Rocky Road er forhandler av EVO elsykler.

Les magasinet vårt!

Høyt tempo før sommerferien!

Etter tidenes fineste mai måned er sommerfølelsen allerede på plass for mange, men vi har visst glemt det vi lovet oss selv i fjor; vi trapper bare mer og mer opp før ferien!

Mens vi venter på møtecupen…

Møtecupen 24. mars er det største arrangementet for vår del i tiden som kommer. Vi varmer opp med å løpe i flere møter enn noen gang.

Det skjer mye i næringslivet i vår region. Kommunesammenslåingen har medført nye områder, nye bedrifter og nye muligheter, og vi innser at jobben vår innebærer MANGE møter.
Vi har egne møter for SNF-medlemmer, møter med medlemmer og møter hos medlemmer. I tillegg har vi oppfølgingsmøter med beboerne på Gründeriet, samt alle mulige informasjonsmøter, kommunale møter, regionale møter og dialogmøter med presse, politikere og andre aktører.
Dette kan høres voldsomt ut, men det aller meste er viktige møter som gir oss informasjonen vi trenger for oss å gjøre en god jobb!

Utover dette går mye av tiden vår til å planlegge og forberede våre egne arrangementer – som for eksempel møtecupen 24. mars. Påmeldingen er god – nærmere 70 bedrifter har meldt seg på og vi har plass til 100.
Vi gleder oss til en spennende og annerledes dag i Jotunhallen etterfulgt av kick-off for Sandefjord Fotball og konserter på Vinterfestivalen.
Det er for øvrig mange som spør om å få tilsendt deltakerlisten, og alle får samme svar; nei – vi kommer ikke til å sende ut listen (til andre enn de som er påmeldt, og de får den først etter påmeldingsfristen 28. februar).
Her må man rett og slett ta en sjans. Arrangementet har en meget rimelig pris, og vi mener at det skal MYE til for at du ikke får noe ut av dagen!

Mye dreier seg om tog for tiden. Debatten om InterCity raser, og vi prøver å sette oss inn i forslagene fra BaneNor.
Enn så lenge synes vi dette er komplisert. Alt henger sammen med alt og det ene kan utelukke det andre.
De ulike alternativene kom tilsynelatende som «lyn fra klar himmel» både i Sandefjord og Tønsberg, og det viktigste nå er at dobbeltsporet InterCity skal komme inn i Norsk Transportplan igjen. Her trenger vi raskt å tilegne oss nok kunnskap, så beslutninger kan tas på riktig grunnlag, og vi gleder oss til oppklarende (enda flere) møter fremover.

Det har vært flere andre arrangementer de siste par ukene. For eksempel inviterte vår nye medlemsbedrift Fosstech nylig til 3D-workshop i sine flotte lokaler på Borgeskogen.
Dette er utrolig spennende – 3D-teknologien er i ferd med ta av og kan bli den nye industrielle revolusjon!
Videre har vi vært på logistikkseminar på Bølgen kulturhus i regi av Larvik Næringsforening, Larvik kommune og Larvik Havn. Spennende og viktig å høre om jernbaneplaner, nye samarbeid, nye energikilder og andre trender.
Selv har vi hatt frokostmøte på SVGS. Det var mange deltakere og friske foredrag, og spennende å møte elevene og bedriftene deres.
Vi har arrangert gründerkafé på Cafe Vintage, sammen med Start i Vestfold og Nettverksbanken. Det var godt oppmøte og nyttige foredrag; tusen takk til entusiastiske Pål Reinert Bredvei og Allan Boye Hansen for nyttige innlegg. Det har også vært storslått åpning av Sandefjord medisinske senter, der deltok vi sammen med statsråd Bent Høie og en rekke andre.

På denne tiden av året går det med en del tid til å avslutte fjoråret, og alt er nå klappet og klart både med tanke på regnskap og årsberetning.
Det betyr at det meste er klart til generalforsamlingen 15. mars, og vi gleder oss til den tradisjonelle kvelden på Park Hotel.
Dette er et av årets høydepunkt for oss i administrasjonen. Klikk på linken HER for mer informasjon (og hvis du ikke liker/tåler torsk, så skal vi sørge for at du får noe annet). Til slutt; etter mye grubling og jobbing – alene og sammen med styret, og til slutt med svært god hjelp fra Cathrine Stensland i Metro Branding – har vi endelig vedtatt en ny visjon for oss i Sandefjord Næringsforening:
”Vekst for hele næringslivet”!
Såpass det må være – vi tenker jo stort!

Les magasinet vårt!

Høyt tempo før sommerferien!

Tilbud fra Proweb

Gran Canaria Ferieboliger AS