• Tilbyr regelmessig renhold av dine lokaler. Gode rutiner for moderne renhold er en viktig bidragsyter for et godt arbeidsmiljø og riktig inneklima.

• La Boutique er en familieeid bedrift i Sandefjord som tilbyr et spennende sortiment av utemøbler, belysning og fransk gourmet.

• Rocky Road er forhandler av EVO elsykler.

Les magasinet vårt!

Høyt tempo før sommerferien!

Etter tidenes fineste mai måned er sommerfølelsen allerede på plass for mange, men vi har visst glemt det vi lovet oss selv i fjor; vi trapper bare mer og mer opp før ferien!

Marits næringsblogg uke 7 2014

Sist uke begynte jeg med et interessant møte på Fylkeshuset i Drammen.

Buskerud Fylkeskommune har bestilt en rapport som ser på vekst og muligheter i Buskerud og forskere i Menon har derfor analysert næringslivet i Drammensregionen.

Menon la vekt på at regioner må dyrke sin unikhet og gjøre seg attraktive. Det er viktig å ha en høy andel unge arbeidstakere når man skal tenke næringsutvikling og dersom man skal vokse er man nødt til å eksportere varer. Det er viktig å ha flere tanker på en gang og å jobbe både på kort og lang sikt.

Sist uke deltok jeg også på 2 ulike møter på Høyskolen i Buskerud og Vestfold (HBV).

Det ene møtet var en presentasjon av sluttrapport og mulighetsstudie for Campus Vestfold. Campusutvikling dreier seg om mye mer enn studietilbud og det er viktig å være forberedt for å påvirke egen fremtid.Målsetningen for mulighetsstudien er å vise hvordan Campus Vestfold kan utvikles fysisk til et konkurransedyktig og attraktivt nav i regionen. Du kan lese mer HER

Det andre møtet på høyskolen dreide seg om status på de ulke samarbeidsområdene (næringsliv – HBV). De øvrige næringsforeningene og NHO deltok også og vi har en plan om å invitere, involvere og informere dere medlemmer om alt utover året.

Etter sammenslåingen er HBV nest største høyskolen i Norge og de har ambisjoner om å bli universitet innen 2020.

På bildet er Rektor på HBV Petter Aasen, Kristin Saga i NHO og jeg.

Les magasinet vårt!

Høyt tempo før sommerferien!

Apro Tele og Data AS

Har dere fortjent noe ekstra godt til lunsj?

Gran Canaria Ferieboliger AS