Marits næringsblogg uke 51 2014

Ansettelsesprosessen fikk mest oppmerksomhet sist uke...

...og prosessen har forløpt omtrent som følger:
Jeg kom igjennom 1. gangs intervju med de kandidatene vi hadde vurdert som mest aktuelle, og fikk videre planlagt fremdrift og et 2. gangs intervju.
4 kandidater har blitt kalt inn til 2. gangs intervju og de har fått følgende case i forkant;

• Du skal ut på et bedriftsbesøk for å selge inn prosjektet «grenseløse muligheter». Målet med møtet er å få bedrifter i laveste kategori (dvs. sponsing av 10 000,-) til å bidra inn i prosjektet med 10 000,- pr år, i 3 år. Lag en kort powerpointpresentasjon av prosjektet Grenseløse Muligheter på 10 minutter, som du skal presentere for oss. Bruk det du finner av tilgjengelig materiell (vi vil ikke legge vekt på om fakta er korrekt).
  • Velg et tema du mener er aktuelt for SNF, som utgangspunkt for en kronikk i Sandefjords Blad. Begrunn hvorfor og nevn noen argumenter du vil legge vekt på. Du skal ikke skrive kronikken, bare sette opp noen argumenter.Vi synes dette er en effektiv måte å få frem mer informasjon om kandidatene; hvordan de tenker, forbereder seg og presenterer. Dette er jo slik jobbhverdagen fungerer også.

Det jobbes selvsagt også litt med andre ting, blant annet strategi- og handlingsplanen. Her nærmer vi oss slutten, og denne skal gjennomgås på styremøtet denne uken. Gleder meg til å kunne fortelle dere medlemmer både om denne og forhåpentligvis en nyansatt.