• Olivenlunden 1830 er en gastronomisk spesialforretning for olivenolje, balsamico og kulinariske produkter fra Middelhavet.

• Vi er en ledende leverandør av tankløsninger for sikker lagring og transport av olje, drivstoff og kjemikalier.

• Landets største leverandør av bedriftshelsetjenester med lokal tilstedeværelse på over 50 lokasjoner i Norge.

Les magasinet vårt!

Brå slutt på feriemodusen!

Etter tidenes sommerferie har vi kastet oss ut i august med hud og hår. Det skjer SÅ mye spennende nå, og vi har cirka 10.000 baller i lufta som skal landes framover.

Marits næringsblogg uke 45 2014

Denne uken braker det løs!

Vi har mer enn 220 påmeldte til morgendagens konferanse og det er veldig bra! Det går mye tid til planlegging og forberedelser. Fredag sist uke ble avsluttet med en gjennomgang av konferansen med alle samarbeidspartnerne. Kun detaljer igjen nå, før vi er klare til å ta imot alle deltakerne. Vi gleder oss!

Jeg var så heldig å få besøke Dansk Industri sist uke, sammen med styret til NHO Vestfold. Der fikk vi høre litt om næringslivet i Danmark, både status og utfordringer.I Danmark har de forventninger om moderat vekst de kommende år, og utsikt til mer normal vekst på eksportmarkedene. En del av deres utfordringer ligner på de norske, som for eksempel høyt kostnadsnivå, kvalifisert arbeidskraft, lavt produksjons- og innovasjonsvekst, uutnyttede muligheter i forbindelse med globalisering.

Forrige fredag var innholdsrik, jeg fikk også med meg NAV sin konferanse for bemanningsbransjen (og NAV). I Sandefjord har vi hatt et godt samarbeid mellom næringsforeningen, NAV, bemanningsbransjen og bedrifter. Vi har utviklet noe som har blitt kalt Sandefjordsmodellen og som nå har «spredd» seg til Tønsberg og kalles Vestfoldmodellen. Samarbeidet har vært veldig vellykket, og vi har jobbet sammen om mange forskjellige små prosjekter. Det ble fortalt litt om disse på konferansen (hvor ca. 50 personer deltok).

Vi sees kanskje onsdag?

Les magasinet vårt!

Brå slutt på feriemodusen!

Schibsted Buskerud/Vestfold

Har dere fortjent noe ekstra godt til lunsj?

Apro Tele og Data AS