• Olivenlunden 1830 er en gastronomisk spesialforretning for olivenolje, balsamico og kulinariske produkter fra Middelhavet.

• Vi er en ledende leverandør av tankløsninger for sikker lagring og transport av olje, drivstoff og kjemikalier.

• Landets største leverandør av bedriftshelsetjenester med lokal tilstedeværelse på over 50 lokasjoner i Norge.

Les magasinet vårt!

Brå slutt på feriemodusen!

Etter tidenes sommerferie har vi kastet oss ut i august med hud og hår. Det skjer SÅ mye spennende nå, og vi har cirka 10.000 baller i lufta som skal landes framover.

Marits næringsblogg uke 44 2014

Jeg legger nok en givende uke bak meg…

... med mange spennende møter og arrangementer;

En liten gjeng fra næringslivet stilte som jurymedlemmer/dommere på SVGS sin presentasjon av ungdomsbedrifter. En «syretest» på bedriftene, hvor hver bedrift har inntil 4 minutter på å presentere sin forretningside.
Kriteriene er at forretningsideen skal;

• Gi svar på hvem kunden er
  • Gi svar på hvilke kundebehov/-problem som løses
  • Ha unike konkurransefortrinn
  • Være lett å forstå og enkel å kommunisere
  • Ha potensiale for god lønnsomhet

I tillegg har jeg sagt ja til å være mentor for en av ungdomsbedriftene. Det blir jo også en erfaring!

Torsdag hadde vi et lunsjseminar i samarbeid med EY, på Hotel Kong Carl. En fin gjeng var samlet og temaet denne gang var daglig leder sitt ansvar og rolle overfor et styre. Vi avsluttet med en enkel lunsj og litt sosialt. Dersom du ikke kjenner så mange andre medlemmer enda, så anbefaler jeg disse møtene; der er det enkelt å komme i kontakt med andre!

Fredag hadde NHO en innspills-konferanse; Temaet for årskonferansen til NHO i 2015 er effektive bo- og arbeidsmarkeder. Så innleggene på konferansen dreide seg om nettopp dette, hvordan skal vi bo, leve og jobbe i fremtiden?

Jeg var så heldig at jeg fikk avslutte forrige uke i næringslivsmagasinet til Sandefjords Blad. Klikk på linken HER  hvis du har lyst til å lese artikkelen.

Ha en god arbeidsuke!

Les magasinet vårt!

Brå slutt på feriemodusen!

Nybrent kaffe på jobben!

Eiendomsmegler Krogsveen