• - Med mennesket i sentrum

• Olivenlunden 1830 er en gastronomisk spesialforretning for olivenolje, balsamico og kulinariske produkter fra Middelhavet.

• Vi er en ledende leverandør av tankløsninger for sikker lagring og transport av olje, drivstoff og kjemikalier.

Les magasinet vårt!

Stappfull SNF-julekalender

Ny jernbane, RPBA, frokostmøte, julebord, Gründeriet 2.0, Tenk stort (enda større!) og medlemsbedrift nr. 500; vi har en lang og variert to do-liste i julestria.

Lokal gründer med på spleiselaget

Siden sist har vi lært om makroøkonomi, ungdomsbedrifter, Facebook og Google. Og endelig - de fleste samarbeidspartnerne av gründerhuset i Sandefjord er på plass.

Vi i administrasjonen (i næringsforeningen) har lagt nok en hektisk uke bak oss. Vi har mye på blokka, og nå har vi landet et par store prosjekter.

Etter lang tid med mye jobb, grubling og henvendelser, falt en viktig brikke som hovedsamarbeidspartner gründerhuset på plass. Et Sandefjords-firma med en rutinert gründer i spissen takket ja uten å blunke. Det er vi veldig takknemlig for! Kontakten med potensielle leietagere håndteres av Anne Grethe i kommunen, mens Marit og Henrik skaffer samarbeidspartnere til innredning, oppussing og alt det andre vi trenger. Flere elementer er på plass allerede, men ta gjerne kontakt hvis du og din bedrift ønsker å bidra. Vi trenger – og er åpne for – alt!:-)

Den andre store begivenheten var selvfølgelig frokostmøtet. Cirka 150 morgenfugler møtte opp for å høre sjeføkonom Øystein Dørum fra DNB fortelle om den økonomiske tilstanden i ute og hjemme. Dørum er veldig dyktig både på fag og formidling, og vi håper mange er enige at det var mye å lære. Flott å se og høre på en som klarer å kommunisere komplisert materiale på en forståelig måte! Videre holdt Henrik en oppdatering om Grenseløse muligheter – eller Tenk stort, som det jo heter nå – og han gledet seg over å endelig få vist fram Sandefjord-filmen for frokostforsamlingen.

Sist uke besøkte vi også SVGS, som jurymedlemmer i den såkalte «Syretesten» for ungdomsbedriftene ved skolen. En første presentasjon av konseptene deres i det som må være et veldig spennende valgfag. Elevene i Reflx UB stakk av med seieren og en sjekk på 800 kroner fra Sparebank 1 Buskerud Vestfold. De var flinke, godt forberedt og overbevisende, og det er bare å gratulere :-)

For øvrig ruller de andre prosjektene våre videre.

Marit er med på planleggingen av kvinnenettverket Women Business Network (WBN). Hun holder også i salgsnettverket (SBN), som fungerer veldig bra og hvor vi jobber med å "samle" deltakere til et nytt. Videre planlegger vi medlemsturen 2016, og forslagene fra reiselivsaktørene i SNF har begynt å komme inn. Vi er sikre på at det kommer til å bli bra, og gleder oss til ny tur!

For Henrik er det full fart med Grenseløse muligheter. Nå er det fokus på å lage innhold til tenksandefjord.no, nettsiden som skal bli portalen der alt av informasjon om Sandefjords næringsliv – og det gode liv – finnes. Som tidligere journalist har Henrik bra kompetanse på å skrive, men det er stor forskjell på papiravis og web! Han jobber også med planlegging av et førjulsarrangement i sentrum og stabler på beina et enda bedre samarbeid med Sandefjords Blad. Det er bare å følge med! Sist, men ikke minst; planleggingen av Tenk stort i Badeparken rykker sakte, men sikkert videre. Plastgaffelen fikk nei, men det ser lyst ut for bokstavene våre. Spennende!

Sandefjord 27. oktober 2015

Les magasinet vårt!