Høydepunkter på rekke og rad

Torpkonferansen er i boks, iSandefjord har gått i trykken og jammen har vi skviset inn en utenlandstur. Nå blir neste mål å passere 500 medlemsbedrifter.

Vi har lagt bak oss en skikkelig begivenhetsrik periode, og først og fremst har vi gjennomført Torpkonferansen. Årets utgave av vår største enkeltsamling ble vellykket på alle måter, og det er gøy å lage et så stort arrangement for så mange hyggelige folk (du kan lese referatet og se bilder og presentasjoner ved å klikke HER).
Tilbakemeldingene fra de nærmere 300 deltakerne er i hovedsak svært positive, og vi registrerer blant annet at det er Kristin Clemet, Harald Magnus Andreassen og Hans Kristian Westrum som har fått høyest score av foredragsholderne.
Takk til alle deltakere og bidragsytere – vi gleder oss til neste år!

Det er ikke ofte vi i SNF krysser kommunegrensene, og i hvert fall ikke landegrensene, men denne uken har Henrik og Marit vært i den svenske logistikk- og netthandelshovedstaden Borås sammen med næringssjef Jan Erik Hvidsten og næringslivskoordinator Anne Grethe Bakken fra Sandefjord kommune.
Veldig lærerikt og nyttig!
Næringssjefen i Borås hadde satt opp et detaljert og innholdsrikt program for oss, og vi fikk blant annet besøke hovedlageret til H&M, tapetfabrikken til Wall Vision og flere andre spennende besøk og befaringer.

Denne helgen er det klart for årets TV-aksjon. Næringslivet i Sandefjord har historisk bidratt veldig bra. Nå vet vi at det mobiliseres sterkt i Tønsberg, men vi har troen på at våre bedrifter leverer varene nok en gang og oppfordrer alle til å gi og delta på søndag.
Vi i SNF har tradisjonen tro gitt 10 kr. pr medlemsbedrift, og apropos det;
Nå nærmer vi oss målet om 500 medlemsbedrifter med stormskritt. Det er i utgangspunktet ikke noe mål for oss å passere et stort og rundt tall, men jo flere bedrifter vi representerer, jo bedre jobb kan vi gjøre! Vår medlemsbedrift nr. 500 vil bli avslørt på julebordet på Atlantic 28. november.

Før den tid vil det skje mye. Førstkommende fredag har vi frokostmøte sammen med Nordea og Norges Bank på Torp konferansesenter. De to visesentralbanksjefene kommer, det gjør også Nordeas Thina Saltvedt, og vi gleder oss til å ta tempen på AS Norge.
Dagen etter forteller vi om det store mangfoldet i næringslivet vårt, for da deles tredje utgave av næringslivsmagasinet iSandefjord ut til alle postkasser i Sandefjord kommune.
Lenger fram kommer Hjem til jul. Vi kommer tilbake med mer informasjon om litt, men det er i skrivende stund to måneder til jul – og vi gleder oss til å nok en gang samle utflyttede sandefjordinger som er hjemme på juleferie og representanter fra bedriftene våre. Det blir bra!

Aller først skal vi ta helg. Vi runder av arbeidsuka med følgende oppfordring; husk å bidra til årets TV-aksjon – det kan du gjøre HER – og ha en god helg!

Mona, Marit og Henrik