• - Med mennesket i sentrum

• Olivenlunden 1830 er en gastronomisk spesialforretning for olivenolje, balsamico og kulinariske produkter fra Middelhavet.

• Vi er en ledende leverandør av tankløsninger for sikker lagring og transport av olje, drivstoff og kjemikalier.

Les magasinet vårt!

Stappfull SNF-julekalender

Ny jernbane, RPBA, frokostmøte, julebord, Gründeriet 2.0, Tenk stort (enda større!) og medlemsbedrift nr. 500; vi har en lang og variert to do-liste i julestria.

Hektiske førjulsdager

Julebord, «Hjem til jul», oppussing, web-utvikling, bokstaver i Badeparken og lære-kick-off; julefreden har ikke senket seg riktig ennå.

De siste ukene har klargjøringen av Gründeriet skutt fart. Nå er det synlig utenfra at noe nytt er på vei inn i Rådhusgata 26, og det er gøy å se at folk på gata stopper opp og lurer på hva dette er for noe.

Lokalene er malt innvendig, vi har fått dekorert vinduene, gulvet er bonet, og sist uke gikk hele fredagen med til å skru Ikea-møbler. Neste nå blir å få på plass nett, samt resten av møbler og annet utstyr.

En stor takk til Torkild Myhre fra SF og Bodil Gunhildsbu fra Gunhildsbu Rådgivning – og Elisabeth fra Sandefjord Byen Vår og Anne-Grethe fra Sandefjord kommune – for god hjelp og innsats på dugnaden. Tusen takk også til våre samarbeidspartnere i Profesjonell Service, Bobygg, EasyWeb, Plan A Design, Pan2ne og Reklameservice, som stiller opp for oss!

Vi har hatt intervjuer med flere gründere som ønsker en plass på Gründeriet. Her har vi hatt med oss kommunen og gode medhjelpere fra næringslivet. Vi har noen intervjuer igjen, men før jul skal vi få gitt en del av dem vi har intervjuet tilbud om en plass hos oss.

Gjennom uken som gikk brukte vi også en god del tid på vårt eget julebord. Både forberedelsene og gjennomføringen gikk som det skulle, og vi var veldig godt fornøyd med arrangementet.

Blant annet hadde vi som vanlig en prisutdeling – dette var fjerde gangen – hvor medlemmer som har hjulpet oss og brukt av sin tid til foreningen fikk en utmerkelse.

Du kan lese mer HER om den hyggelige førjulskvelden på Atlantic.

Ellers har Marit deltatt på kick-off for status for lærebedrifter sammen med NHO Vestfold og næringsforeningene i Horten, Tønsberg og Larvik. Dette er et felles prosjekt hvor målet er å rekruttere flere lærebedrifter. Vi skal prøve å synligjøre mulighetene, og at det ikke bare er de tradisjonelle håndverksbedriftene som kan være lærebedrift.

Du fikk kanskje med deg den fine artikkelen på Vestviken24, om Hanne som er lærling hos vår medlemsbedrift Torp Consulting?

For Henrik handler det meste om Grenseløse muligheter og Tenk stort for tiden. Han jobber på spreng for å få ferdig stoff til den nye nettsiden – tenksandefjord.no – som etter planen skal lanseres rett før jul.

I tillegg er søknaden om Tenk stort-installasjonen i Badeparken levert til rette instans i kommunen, og vi krysser fingrene for at den går igjennom på møtet i Kultur- og fritidsutvalget i neste uke. Se også artikkel i Sandefjords Blad 10. desember for mer informasjon.

Henrik jobber også med arrangementet «Hjem til jul». Bittelille julaften har han booket Rukla, og planen er å koble bedrifter i Sandefjord sammen med de lavest hengende fruktene når det gjelder fremtidige potensielle arbeidstagere – nemlig utflyttede sandefjordinger som vurderer å flytte hjem igjen på ett eller annet tidspunkt. Dette blir en hyggelig og uformell førjulskveld med mat, drikke, underholdning, informasjon og forhåpentligvis noen nye og nyttige kontakter – dette ser vi veldig fram til.

Markedsføringen av Hjem til jul begynner 10. desember – og vi setter stor pris på all mulig hjelp når det gjelder å spre budskapet.

Les magasinet vårt!

Stappfull SNF-julekalender