• Tilbyr regelmessig renhold av dine lokaler. Gode rutiner for moderne renhold er en viktig bidragsyter for et godt arbeidsmiljø og riktig inneklima.

• La Boutique er en familieeid bedrift i Sandefjord som tilbyr et spennende sortiment av utemøbler, belysning og fransk gourmet.

• Rocky Road er forhandler av EVO elsykler.

Les magasinet vårt!

Høyt tempo før sommerferien!

Etter tidenes fineste mai måned er sommerfølelsen allerede på plass for mange, men vi har visst glemt det vi lovet oss selv i fjor; vi trapper bare mer og mer opp før ferien!

Fra sommerfest til Stortinget

Junidagene raser avgårde for oss i næringsforeningen. På vei inn mot ferien har vi både besøkt Vestfoldbenken på Stortinget og hatt egne arrangementer.

Den siste måneden før sommerferien er en av årets mest hektiske. For oss har små og store begivenheter tårnet seg opp, og det begynte med vårt eget frokostmøte 7. juni på Scandic Park.
Her tok vi for oss medlemsundersøkelsen vi sendte ut i mai, og ved hjelp av Pål Windingstad fra All Onboard og deres systemer fikk vi noen gode diskusjoner om hva vi skal og bør jobbe med fremover.
Den klare tilbakemeldingen er at vår viktigste oppgave er å sørge for å fremme næringsvekst.
Herunder kommer mange elementer og forslag, men medlemmenes fokus ligger blant annet på å trekke kompetanse hit, skape flere arbeidsplasser og forbedre infrastruktur- og kommunikasjonstilbudet i både Sandefjord og Vestfold. Vi skal for øvrig sørge for at dere får mer informasjon om de andre resultatene fra undersøkelsen nærmere sommeren.

Rett etter frokostmøtet kjørte vi til Oslo og nærmere bestemt Stortinget. Sammen med representanter fra de andre næringsforeningene i Vestfold hadde vi en god samtale med Vestfold-benken – med Stein Flåtten og Kårstein Eidem Løvås – der vi blant annet fikk en nyttig innføring i hvordan de arbeider «der inne».
Vi fanget også opp noen helt konkrete råd:
* Hvis du ønsker å påvirke, må du være tidlig ute! Det nytter ikke å vente til den siste voteringene er i gang, da er løpet kjørt for lengst!
* Det er enkelt å ta kontakt og kortere vei til makten enn man tror. Politikerne er tilgjengelige og åpne for innspill – gjerne konkrete saker.
* Lokale politikere er også interessert i å vite hva næringslivet mener. Ta gjerne kontakt med dem nå før – neste periodes partiprogram settes opp.
* Det er lettere å få til noe om flere står samlet; at vi snakker med én samlet røst.
Vi har avtalt et fast, halvårlig møte fremover, hvor vi har mulighet til å bringe saker til «torgs».

Vi må nok engang nevne sommerfesten; tenk at vi greide å samle 300 mennesker til fest på Karljohansvern i Horten, og ikke minst at 100 av disse tilhører Sandefjord Næringsforening.
For en gjeng! For en fest!
Og takk for alle både hyggelige og konstruktive tilbakemeldinger – det er som alltid delte meninger om slike ting; noen synes dette var tidenes beste fest – andre mener det var bedre førJ

Vi har også vært med på og deltatt på andre aktiviteter og arrangementer. For eksempel fortsetter vi å samarbeide med Pilot Flyskole om å forberede et Newton-rom i Sandefjord. Vi var begge til stede på Metro Brandings konferanse på Scandic Park hotell om merkevarebygging.
I tillegg holdt Henrik appell for 150 yrkesfagelever fra SVGS – som er ferdig med 12 års skolegang og er på vei ut i læreperioden sin – på Hjertnes, mens Marit samme dag var på besøk i danske Viborg med resten av prosjektgruppen som forbereder felles Vestfold-deltagelse på oljemessen ONS i Stavanger i september.

Nå forbereder vi de siste ukenes innspurt – det blir blant annet styremøte, fagsamling, sponsorfrokost, nyhetsbrev og kronikker.
Og kanskje vi får tid og plass til noen store tanker før vi logger ut 1. juli?

Les magasinet vårt!

Høyt tempo før sommerferien!

Hotel Kong Carl - Tilbud møtepakker

Bedriftsidretten i Vestfold - bli med på Vestfold Maraton!

Schibsted Buskerud/Vestfold