Teamsfri dag på Oslofjord Hotel

Er du lei av Teamsmøter? Det er vi også!

Arbeidsplassen er et viktig sted for sosialt samvær, kompetansedeling, bygging av lagfølelse og personlig utvikling. For mange er jobben som en utvidet familie, og dynamikken som oppstår når mennesker møtes fysisk, kan ikke fullt ut erstattes av tekniske løsninger.

Nito har gjennomført en undersøkelse blant sine medlemmer, og vet du hva de fant?

• 80% savner å treffe kolleger
  • 80% savner sosiale møter på jobb

Kilde: NITO

Hvorfor skal dere møtes?

Når mange mennesker er samlet om noe de har til felles, skjer det noe magisk. Vennskap bygges, styrkes og fornyes. Samtidig blir gruppens formål tydeligere og dypere forankret.

Hjemmekontor dreier seg i all hovedsak om digitale møter, ofte avdelingsvis, og en mister mye kommunikasjon med andre deler av bedriften. Gjennom digitale møter mister vi også veldig mye av den ikke-verbale kommunikasjonen, og forskning viser at dette faktisk kan være direkte utmattende. Noen føler til og med at videomøter bryter med ens egen intimgrense fordi ansiktene kommer veldig nært. Dette kan trigge stressreaksjoner i hjernen og bidra til ytterligere digital utmattelse.

Ifølge professor ved den franske handelshøyskolen Insead, Gianpiero Petriglieri, bruker hjernen mer energi på å prosessere kommunikasjonen i en videosamtale:

– Vi er sammen i sinnet, men ikke med kroppen. Den dissonansen får folk til å ha motstridende følelser, og det er utmattende. Man får ikke slappet av i samtalen, sier han til BBC.

Er du også lei av å følge med på hvem som har "rukket opp hånda"? Lei av den ene kollegaen som alltid tygger tyggis på Teams eller som aldri demper mikrofonen mellom replikker? Hva med ustabile hjemmenettverk eller den deltakeren som alltid har en eller annen form for tekniske problemer? Det er på tide at dere møtes og at det gjøres skikkelig!

Men hva med Korona? Vi kan jo ikke møtes nå?

Jo, det kan dere!

På Oslofjord har vi store lokaler som muliggjør avstand selv om dere er sammen. Vi har fantastisk dyktige kolleger som sørger for grundig rengjøring, og et kjøkken i verdensklasse som lager utsøkte retter til både frokost, lunsj og middag. Vi tilrettelegger med alle nødvendige smittevernhensyn slik at dere kan møtes trygt og samtidig finne tilbake til fellesskapet.

Dessuten har vi moderne møterom hvor både teknikken og nettverket faktisk fungerer!

Gi dine ansatte en hel dag uten Teams. En hel dag til faglig påfyll, sosialt samvær og god mat i hyggelige omgivelser*

Dagpakke

Fra kr. 499,- pr. pers

Dagpakke m/middag