Innspurt før St. Hans!

To arrangementer, møter i fleng og nok en høringsuttalelse i boks; dagene og ukene flyr unna på Gründeriet!

Nest siste arbeidsuke før sommerferien går mot slutten, og vi jobber oss gradvis nedover «to do før ferien»-listen. Hjemme på Gründeriet er det fin fart; Benedicte har virkelig fått sving på sakene siden hun begynte i mai.

Stadig nye henvendelser, leietakere og arrangementer – det er veldig bra! Drøyt 30 personer er nå tilknyttet gründerhuset vårt, og flere er på vei inn. Du finner mer informasjon om Gründeriet HER

Vi har blant annet skrevet og levert vår uttalelse til 2. høringsrunde for den regionale planen for bærekraftig arealpolitikk (RPBA). Vi hadde flere tilbakemeldinger til fylkeskommunens første planforslag, og er glade for at innspillene blir med videre.

Gode og forutsigbare rammebetingelser for næringslivet er blant annet viktig med tanke på nyetableringer, noe vi jobber for med Tenk stort, tenk Sandefjord-prosjektet. For tiden har vi kampanjer i Schibsteds medieunivers (Finn.no, E24, VG osv.) og høy aktivitet i sosiale medier. Trafikken inn til våre sider er høy, så nå er det mange som får med seg budskapet vårt.

Denne uken har vi hatt våre to siste SNF-arrangementer før sommerferien. Først var det fagsamling om sykefravær med 50 SNF-ere på Gründeriet på tirsdag, og i går hadde vi «Smak av sommer» – sammen med Sandefjord kunstforening – som bød på noe helt nytt; vi fikk en sniktitt på årets sommerutstilling, interessant foredrag med kunstner Lars Ramberg og mingling, mat og drikke i Parkhaven sammen med cirka 50 medlemmer. Veldig hyggelig!

Alt i alt har det rett og slett vært utrolig mange SNF-arrangementer i år. Totalt har vi hatt mer enn 20 små og store samlinger så langt i 2019, og vi er i god gang med planleggingen for tiden som kommer.

Her er noen utvalgte datoer å merke seg (mer info på våre websider HER):

* 2. august: Fjordbizz på Fjordfolk.
* 14. august: Sandefjord-arrangement på Arendalsuka.
* 27. august: Frokostmøte på Color Hybrid.
* 3. september: Valgkaffe på Gründeriet.
* 5. september: Første samling for Green Network.
* 17. september: Frokostmøte på Skagerak.
* 9. oktober: Torpkonferansen på Park hotell.
* 7. november: E-handelsdagen på Bakkenteigen.

Verdt å merke her er Green Network Sandefjord, som vi starter opp til høsten. Mer info om det finner du på våre websider ved å klikke HER. I tillegg har vi i dag spikret datoer for arrangementene våre i første halvår 2020 (!), så vi tenker ikke bare stort – vi tenker også langt fram!

Avslutningsvis minner vi om åpningen av Thor Dahls gate nå på søndag (kl. 13:00). Det blir spennende å se hvor fint – og smart – det blir! Vi håper å se mange kjente fjes der.

Riktig god helg så lenge!

Mvh Mona, Marit, Benedicte og Henrik