Innovasjon og Lucia på julefrokosten

Nærmere 200 SNF-ere fikk med seg kultur, innovasjonsforedrag og nettverksbygging på vår julefrokost i dag.

Sandefjord 13. desember 2018

Tradisjonen tro inviterte vi medlemmene våre til et ekstra hyggelig frokostmøte i julestria. Arrangementet fant sted på Scandic Park Sandefjord, og det var ingenting å si på oppmøtet!
Nærmere 200 medlemmer deltok og sørget for en fin avslutning på frokostmøte-året i Sandefjord Næringsforening.
Starten var imidlertid ikke helt som normalt. NAV-ansatte og SNF-administrasjonen gikk Lucia-tog (!) mens tre flinke elever fra SVGS sang. Det er kanskje like greit for alle parter at Lucia bare kommer én gang i året :-)

Turen gikk så til Marits oppdatering om den siste tidens SNF-aktiviteter; blant annet store søknader til kommunen, uttalelse om RPBA (den kan du lese i sin helhet HER) og Bane NORs toganbefaling.
Denne gangen satte vi også av ekstra tid til de to store prosjektene våre; Marit presenterte Gründeriet og Henrik orienterte om Tenk stort, tenk Sandefjord.
Vi utvider på Gründeriet og gleder oss til å ta imot nye gründere, bedrifter og aktiviteter på nyåret! For Henriks del er det Hjem til jul som gjelder nå; 21. desember kl. 18:00 åpner vi dørene i Kurbadhagen, og vi gleder oss til en hyggelig og nyttig førjulskveld. Du melder på bedriften din med en e-post til henrik@sandefjordnaringsforening.no.

Svein Greger presenterte dagens vertskap, NAV Sandefjord. Imponerende tall! Veldig gledelig at NAV lokalt får så mange mennesker ut i jobb.
Turen gikk så til Gründeriet-beboer Daniel Christopher Gallaher, som presenterte et av sine selskaper; Cambridge Energy Partners. Fint at vi fikk vist fram det spennende selskapet – som satser stort innen solenergi – for medlemmene våre.
Mingling står høyt i kurs, og SNF-erne fikk 20 minutter med benstrekk, kaffepåfyll og samtaler, før SVGS-elevene høynet julestemningen med to fine låter.

Så var det duket for hovedforedragsholderen, NHH-professor Tor W. Andreassen (presentasjonen hans finner du HER).
Endelig fikk vi ham til Sandefjord; det har vi jobbet med i godt over et halvt år.
Innlegget handlet om innovasjon og handel, men funnene kan brukes i nær sagt alle bransjer. Med data fra Norsk Kundebarometer og Norsk Innovasjonsindeks, viste han at norske bedrifter leverer bra på kvalitet, men har mye å gå på innen innovasjon.
Andreassen er en super formidler, og med observasjoner, humor og data presenterte han utfordringer som mange kjente seg igjen i. Responsen i salen ga liten tvil om at foredraget falt i svært god smak, og vi er veldig takknemlige for at han tok turen til oss!

Med det sier vi tusen takk for frokostmøteåret 2018. Vi setter stor pris på samlingene med dere, og gleder oss til å treffes igjen på nyåret :-)

Mona, Marit og Henrik

PS!
Vi minner om at Sandefjord kommune ber om hjelp til sin undersøkelse om bildeling. Vi oppfordrer medlemmene våre til å delta – klikk HER.