Gratis påfyll av ny kompetanse

Sammen med våre medlemsbedrifter Nor Selection og Folkeuniversitetet, ønsker vi å søke Kompetanse Norge om midler til å utvikle et godt kurstilbud for medlemmer i 2021.

Kursene vil være gratis for deltakere og arbeidsgiver, og vil foregå både fysisk og digitalt.  Undervisningen vil primært foregå utenom normal arbeidstid.

«Rusta for framtiden»
Kurset passer for de som ønsker å synliggjøre egen kompetanse i et tøft arbeidsmarked. Kurset er tenkt for permitterte eller oppsagte medarbeidere, og vil inneholde temaer som å skrive søknad, CV, budsjett og tekster. Kurset er på 80 timer og gjennomføres i perioden mars – august 2021.

Veien til fagbrev i salg-, kontoradministrasjon og resepsjonistfaget
Dette kurset er «et skritt på vegen til fagbrev», i salgsfaget eller resepsjonistfaget. Kurset egner seg for deltakere som trenger å styrke sin kompetanse innen salg og service med undervisning i grunnleggende økonomi, lønnsomhet, data, budsjett, sosiale medier og salg. Kurset er på 130 timer og gjennomføres i perioden august 2021 – mai 2022.

Grunnleggende prosjektarbeid
Dette kurset er for personer med liten eller ingen erfaring fra prosjektarbeid. Kurset er basic, vil ta for seg alt fra prosjektplanlegging til oppfølging og avslutning. Det vil være forelesninger, gruppearbeid, utarbeidelse av et prosjekt og erfaringsutveksling. Kurset gjennomføres en ettermiddag/kveld periode, og gjennomføres i perioden april 2021 til mai 2022.

«Veien til Bergenstesten»
Kurset passer for medarbeidere som ønsker å dokumentasjon på norskkunnskapen sin. I kurset inngår norsk grammatikk, prøvetester og skrive-/lesetrening. Målgruppe er minoritetsspråklige medarbeidere. Kurset er på 100 timer og gjennomføres i perioden august 2021 – mars 2022.

«Norsk for framtiden»
På dette kurset vil fokuset være arbeidsnorsk, kultur, kundeservice og enkel bedriftsøkonomi. Målet er å bidra til at minoritetsspråklige bedre finner seg til rette i bedriften de jobber i og får tilført relevant kompetanse. Kurset er på 80 timer, og gjennomføres i perioden august 2021 – januar 2022.

VIKTIG!
For å vite om dette er av interesse for din bedrift, trenger vi din tilbakemelding senest 3. desember

Meld interesse via mail: post@sandefjordnaringsforening.no