• - Med mennesket i sentrum

• Olivenlunden 1830 er en gastronomisk spesialforretning for olivenolje, balsamico og kulinariske produkter fra Middelhavet.

• Vi er en ledende leverandør av tankløsninger for sikker lagring og transport av olje, drivstoff og kjemikalier.

Les magasinet vårt!

Høydepunkter på rekke og rad

Torpkonferansen er i boks, iSandefjord har gått i trykken og jammen har vi skviset inn en utenlandstur. Nå blir neste mål å passere 500 medlemsbedrifter.

Full klaff med den nye normalen

Nærmere 300 deltakere fikk førsteklasses foredrag, underholdning, nettverksbygging og servering – og ikke minst hysterisk morsom fjernstyring – på Torpkonferansen 2018.

Scandic Park Sandefjord var «the place to be» for næringslivet onsdag 10. oktober, da den sjette utgaven av Torpkonferansen gikk av stabelen.
Konferansen har blitt en viktig møteplass og arena for faglig påfyll og nyttig relasjonsbygging, og årets utgave dreide seg om «Den nye normalen».
Tittelen spiller på en verden i rask endring, med ny teknologi, nye vaner og nye muligheter, og de syv foredragsholderne gjorde hver sin vri på temaet (presentasjonene vil bli delt HER fortløpende).

* Den tidligere utdanningsministeren Kristin Clemet har vært daglig leder i tankesmien Civita siden 2005, og ga oss sitt perspektiv på fremtiden innen områdene velferd, politikk og næringsliv. Clemet er fjellstø, og vi er sikre på at budskapet om norsk gullalder og andre aktuelle temaer traff mange.

* Hans Kristian Westrum presenterte den spennende Sandefjords-bedriften Soil Steam International, som med kløkt og damp kan bli en «game changer» for produksjonen av frukt, bær og grønnsaker i hele verden.

* Kristin Halvorsen var i sin tid Norges første kvinnelige finansminister, og leder nå Cicero Senter for klimaforskning. Hennes innlegg handlet om næringslivet skal håndtere klimaendringene og finne nye forretningsideer i en verden med blant annet ekstremvær og global oppvarming.

* Adm. direktør Arne Frogner i KPMG Norge presenterte hovedfunnene fra selskapets ferske topplederundersøkelse «Vilje til endring», og snakket om hvordan ledelse, teknologi og organisasjon må smelte sammen for å få helheten til å fungere.

* Sjeføkonom Harald Magnus Andreassen i Sparebank 1 Markets er Norges fremste makroekspert, og ga oss et krasjkurs i renter, aksjemarkedet, AS Norge, handel (hva driver egentlig mr. Trump med?) og boligpriser.

* Zelia J. Moss er kun 27 år, men har allerede mye å vise til. Hun danket ut over 5.000 kandidater som søkte på sommerjobben som konsernsjef i Adecco for en måned, og snakket om sine arbeids- og ledererfaringer og hvilket ansvar som hviler på bedriftsledere ift. å ta sjansen på unge mennesker.

* Newyorkeren Thomas F. Anglero rundet det hele av på entusiastisk vis og i høyt tempo. Svetteperlene og latteren satt løst da innovasjonsdirektøren fra IBM Norge ga oss et innblikk om talestyring (Amazon Echo), robotisering og digitalisering. Underholdende – og litt skummelt!

* Fredagskongen Thomas Numme kom hjem til Sandefjord for å være vår konferansier, og ledet oss gjennom dagen på humoristisk og underholdende vis. Hans høydepunkter om oppveksten og håndballkarrieren i Sandefjord var morsom, og ikke minst var fjernstyringen av Marit – der Thomas fortalte hva hun skulle si gjennom en propp i øret – hysterisk bra!

Dagen derpå sender vi i SNF en stor takk til våre gode venner og samarbeidspartnere i arrangementskomiteen – Allegro, Sparebank 1 BV, KPMG og Torp Sandefjord lufthavn. Takk for hjelp, bidrag og fine premier. Det er veldig gøy å lage konferanse sammen med dere!
Takk også til alle de flinke folka på Scandic Park Sandefjord – fra servitører og kokker til booking og direktør. Strålende levert!
Anne, du leverte så det sang! Bra jobba :-)
Og apropos sang; veldig hyggelig å igjen kunne vise fram flinke elever fra musikklinja på SVGS. Takk!
Det var også gøy å se og høre gjengen i Ivo da Capo, som med sin smakebit på årets juleshow sørget for at avslutningen på foredragsbolken i Parksalen ikke ble for faglig tung :-)
Gutta i Færder Design styrte lyd og lys prikkfritt både tidlig og sent, og Kopi Partner greide på mystisk vis å produsere opp navnelapper akkurat som vi ønsket – selv om vi som vanlig var lovlig sent ute med å levere Excel-listen…

Men først og fremst; tusen takk til alle dere deltakere. For at dere kom, for at dere lo og smilte, for at dere minglet og snakket med nye fjes og gamle kjente, for praten ved middagen og ølen i baren, og for at dere er så positive og rause med tilbakemeldingene; det setter vi stor pris på!

Ett år til neste gang. Vi gleder oss!

Stor dagen derpå-hilsen fra Mona, Marit og Henrik

Les magasinet vårt!