Nå skal det påskes!

Tenk frokostmøte, tenk søknader, tenk medlemstur, tenk fagsamling, tenk mentorordning, tenk Norges smarteste gate, tenk påskeblogg og ikke minst; tenk påskeferie!

De siste ukene har flydd som en vind med små og store møter, arrangementer og andre aktiviteter. Vi skal ikke påstå at alt er like superspennende, men det skjer mye positivt i næringslivet vårt og vi er glade for å få være med på mye av det!
Vestfold Fylkeskommune gir for eksempel tilskudd til lokal verdiskaping, og vi har skrevet to egne søknader og én sammen med de øvrige næringsforeningene i fylket.
Vestfold-gjengen pluss NHO Vestfold Telemark har også sendt ut invitasjoner til årets sommerfest – den braker løs i Fon-teltet 6. juni – og det gleder vi oss stort til! Du finner mer informasjon og påmeldingsskjema HER.

Apropos stort; for første gang har vi hatt med medlemmene våre på frokostmøte på Oslofjord Conference Center (se bildet over), og det var spennende. Mange nysgjerrige medlemmer tok turen og det faglige programmet var bra – du kan lese mer om den samlingen HER.
Her hjemme har vi hatt fagsamling om nye skatteregler for naturalytelser og ansatterabatter. Det er en kompleks materie, og takk til Tormod Johansen fra Azets som tok turen hit til Gründeriet fra Fredrikstad for å lære oss opp!

Mentorordningen (se bildet over) ble startet opp med fylkeskommunale midler ala det vi har nevnt tidligere, og dette nettverket hadde sitt siste fellesmøte 9. april.
Vi har jobbet med dette siden vårparten i fjor og startet opp med mentor- og mentee møter i september i fjor.
Dette var litt kort tid i forhold til å måle resultater, men tilbakemeldingene er veldig gode og det er tydelig at dette er nyttig for begge parter.

Et av høydepunktene for oss i SNF er den årlige medlemsturen og 2019-utgaven sto virkelig ikke noe tilbake for tidligere års våreventur. Denne gangen tok vi med 40 glade SNF-deltakere til Krakow i Polen for to dager med nettverksbygging, faglig påfyll og sosialt samvær.
Nok en gang sto deltakerne selv for det faglige innholdet, og dette har blitt en oppskrift som fungerer meget bra.
Vi hadde en superhyggelig tur med en topp gjeng. Tilbakemeldingene og smilene på bildet over vitner om et fornøyd reisefølge, og vi gleder oss til 2020 – hvor nå den turen går!

Vi har i det hele tatt arrangert mye den seneste tiden – i tillegg skjer det mye i regi av andre også, så vi har rett og slett løpt mye de siste ukene. Nå har vi nettopp intensivert markedsføringen av det første som skjer over påske; nemlig kick-off for utviklingen av Norges smarteste gate – her er er det bare å melde seg på via våre websider HER.
17. april kommer en ny utgave av iSandefjord-magasinet i postkassa di, nye bussplakater er på vei rett over påske, vi skal vise fram et kobbel med nye sandefjordinger utover våren og vi fortsetter å tenke stort som bare det.

Men nå får det være nok for en stund. Nå skal batteriene lades. Kontorstolen byttes ut med solveggen og knekkebrødet erstattes med påskeegg og lammelår og påskekrim og noe godt i glasset og alt det der som hører med. Vi gleder oss, og det håper vi du også gjør.

Riktig god påske fra Mona, Marit og Henrik