Møtemaraton og helgeinnspurt

En lang liste med møter, konferanser, foredrag og aktiviteter har fylt kalenderen vår i det siste. Og det mangler ikke på spennende planer for ukene som kommer heller!

Sandefjord / 15. mars 2019

Når fredagsettermiddagen kommer seilende, rekker vi å kjenne på at vi har løpt møtemaraton de siste ukene. Det har vært tettpakket med arrangementer – både i regi av oss selv og andre.

Det skjer rett og slett veldig mye bra i regionen. Vi er heldige som får være aktive deltakere på mye, og for å nevne noe;

Vi har hatt frokostmøte på Furu Egg på Furustad. Det var utrolig hyggelig, og referatet leser du HER. 8. mars markerte vi kvinnedagen her på Gründeriet, Marit har holdt innlegg på en sikkerhetskonferanse på Park og på stat/næringslivskonferanse i Porsgrunn, mens Henrik har holdt innlegg på et Rotary-arrangement.

Ikke minst har vi endelig gjort oss helt ferdige med fjoråret, da vi hadde generalforsamling på Park 13. mars. Det var nok en usedvanlig hyggelig og god samling med mange blide og engasjerte SNF-medlemmer, og du finner saksdokumentene og en liten oppsummering HER.

«Hjemme» på Gründeriet er vi i ferd med å bo oss inn. Vi får mange henvendelser fra interesserte og nysgjerrige gründere, og fra medlemmer som svinger innom. Ikke minst gleder vi oss til Benedicte begynner - det blir veldig bra!

31. mars går fristen ut for å melde inn innspill til Sandefjord kommune, som har sin nye kommuneplan ute på høring. Vi skal selvfølgelig mene noe her, og det kan dere også gjøre. Mer info ligger på kommunens websider HER.

I tillegg skal vi fortsette å engasjere oss i forhold til Store blå, Vestfold Tinghus og andre potensielle nyetableringer, og vi samarbeider tett med Sandefjord kommune også på andre områder; for eksempel er IT-sjefen Sondre Andersen en ivrig pådriver når det gjelder kommunens Smartby-satsing. Der skal vi bidra, så det er bare å følge med!

Når Henrik ikke skriver blogg, skriver han så blekket spruter til neste utgave av iSandefjord. Magasinet havner i alle postkasser i storkommunen rett før påske. Puh.

Ellers gleder vi oss stort til frokostmøtet 2. april. For første gang skal vi til Oslofjord Convention Centre – det bør du ikke gå glipp av. Mer informasjon HER. De unge, lovende YBS-erne skal på besøk til Komplett samme dag, og uken etter er det klart for årets første fagsamling; temaet er nye skatteregler om naturalytelser og datoen er 10. april. Meld deg på HER.

Nå har helga jammen krøpet enda litt nærmere. Et lite hvileskjær blir bra det og – god helg :-)

Mvh Mona, Marit og Henrik