Fagsamling

Høyt sykefravær er en utfordring for mange bedrifter. 19. juni vil SNF-medlemmer få konkrete tips som kan implementeres umiddelbart.

Vi i Sandefjord Næringsforening arrangerer jevnlige fagsamlinger for medlemmene våre, og 19. juni er det det høye og voksende sykefraværet i næringslivet som står på agendaen. På denne 2-timerssamlingen vil det bli presentert relevant informasjon og konkrete tips som kan tas i bruk umiddelbart, og her er noen aktuelle spørsmål som vil bli besvart:
– Hva er egentlig fravær og hvorfor oppstår det?
– Hvorfor blir det stadig flere sykemeldingsdager?
– Hvordan kan vi redusere fraværet i vår bedrift?

HVA: Fagsamling for SNF-medlemmer
DATO: Onsdag 19. juni 2019
TID: 10:00 - 12:00 (registrering fra 09:30 og enkel lunsj underveis).
HVOR: Gründeriet (Dronningens gate 5/7, 3211 Sandefjord).

Foredragsholder er Kolbjørn Jensen (bildet), som har lang erfaring innen bedriftskultur- og organisasjonsutvikling. Han har og har hatt en rekke styre- og lederverv i bedrifter og organisasjoner i inn- og utland, og er i dag seniorrådgiver i Goliath Systemer i Sandefjord. Tittelen på foredraget er «Gode ledere og sterke team skaper nærvær».
– Vi må gå fra fravær til nærvær. De fleste som er borte fra jobben er ikke syke, kommenterer Jensen.
Han vil dykke ned i fraværsbildet, bransjer, typer og særegenheter innen fravær. Jensen vil også se lederrollen, arbeidstakers rolle og fellesansvaret alle har, og hvordan man med riktig fokus kan skape større tilstedeværelse og mindre fravær.

Arrangementet er kostnadsfritt og kun for medlemsbedrifter i Sandefjord Næringsforening. Påmeldingsfristen er satt til 18. juni kl. 12:00.

Meld deg på arrangementet