Storfrokost i Hjertnes

10. January 2024, 7:15 - 10:15

• Frokost

650 plasser

Årets storfrokostmøte er 10. januar og vi gleder oss til å se vårt lokale næringsliv på Hjertnes. Fra scenen får du blant annet høre næringsminister Jan Christian Vestre, seniorøkonom i Handelsbanken Sara Midtgaard og Torbjørn Røe Isaksen, samfunnsredaktør i E24.

Møtedeltakelse er gratis og åpent for alle. Frokost og mingling fra 07.15. Faglig del starter kl 08.00.

Program:

• Regjeringens aktive næringspolitikk v/Jan Christian Vestre, næringsminister
  • Sentralbankenes avveininger og konsekvensen for norsk økonomi v/Sara Midtgaard, seniorøkonom i Handelsbanken
  • Musikalsk innslag
  • Hva betyr det å være en næringsvennlig kommune? v/Bjørn Ole Gleditsch, ordfører, Bjørn Gudbjørgsrud, kommunedirektør og Jan Erik Hvidsten, næringssjef
  • Verden på vippepunktet v/Torbjørn Røe Isaksen, samfunnsredaktør i E24

Møteledere er Anne Grethe Bakken, Sandefjord kommune og Ingebjørg Tollnes, Sandefjord Næringsforening.

Du får høre:

Jan Christian Vestre, næringsminister, var daglig leder i møbelprodusenten Vestre frem til utnevnelsen som næringsminister i Jonas Gahr Støres regjering. Mellom 2013 og 2017 var han styreleder for gjenreisningen av Utøya etter terrorangrepene 22. juli 2011. Vestre er utdannet jurist fra Universitetet i Oslo.

Sara Midtgaard, seniorøkonom i Handelsbanken, har en mastergrad i samfunnsøkonomi fra Universitetet i Oslo, hvor hun også var forskningsassistent for professor Steinar Holden. Hun har erfaring fra Norges Bank, Finanstilsynet og Prognosesenteret.

Torbjørn Røe Isaksen, samfunnsredaktør i E24, var kunnskapsminister, næringsminister og arbeids- og sosialminister for Høyre i til sammen åtte år i perioden 2013 til 2021. Han har skrevet flere debattbøker og vært aktiv samfunnsdebattant i mange år. Han har en mastergrad i statsvitenskap fra Universitetet i Oslo

**

Sindre Blikra-Karlsen er 19 år og fra Sandefjord. Fra 2020-2023 gikk han på musikklinjen ved SVGS, med sang som hovedinstrument. I dag studerer han første året i musikkteater ved Høyskolen Kristiania i Oslo.

Petter Saga Andersen er 19 år og fra Sandefjord. Han har spilt gitar og hatt musikk som hobby siden han var liten, og gikk i fjor ut av SVGS etter tre år på musikklinjen. I dag studerer han statsvitenskap i Oslo.

Velkommen!

Avmelding:
Om du er forhindret fra å delta, blir vi glad om du melder fra til oss på post@sandefjordnaringsforening.no slik at noen andre kan få plassen din. Ved avmelding etter kl 12.00 dagen før arrangementet faktureres et gebyr på kr 200,-.

Påmeldte

37 av 650