Mangfold, mot og muligheter!

• Aktivitet

Harmonie Arena

8. May 2024, 7:15 - 10:30

• Enkel frokost

300 plasser

Deltagerliste

Gjør deg klar den 8. mai til en morgenbuffet av inspirasjon, erfaringsutveksling og handlingsorientert innsikt om inkluderende ledelse. På årets mangfoldfrokost setter vi fokus på å utvikle nødvendig kompetanse for å utløse potensialet i mangfold på arbeidsplassen. Arrangementet er gratis for deltakere fra offentlig og privat næringsliv.

Program:
Registrering, servering av deilig frokost fra Matbørsen, musikk og mingling fra kl 07.15. Faglig program starter kl. 08.00.

• Velkommen v/Globale Sandefjord og Sandefjord Næringsforening
  • Psykologisk trygghet: Mangfoldets grobunn v/Bård Fyhn, NHH Norges Handelshøyskole
  • Inkluderende rekruttering v/Jyoti Sohal-David, HR Business Partner, Hoegh LNG
  • «Lett å hate» v/Noman Mubashir, journalist og programleder
  • Pause
  • Globale ambassadørbedrifter: Fra ord til handling. Suksesshistorier innen mangfold og inkludering fra lokale bedrifter om hvordan samarbeid skaper verdi
  • Rom for alle. Samtale hvor ulike mangfoldstemmer inviteres til å dele sin innsikt, og skape en åpen dialog om utfordringer og muligheter med mangfoldsledelse. Deltakere: Ole Petter Gravningen, leder NAV Sandefjord, Nancy Herz, forfatter og tidligere statssekretær i Arbeids- og inkluderingsdepartementet og Pia Gundersen, administrerende direktør i Allegro.

Sammen kan vi forme et næringsliv der mangfoldet ikke bare anerkjennes, men også verdsettes som en avgjørende ressurs.

Du får høre:

Bård Fyhn er Norges ledende ekspert innen psykologisk trygghet og hvordan denne nøkkelkompetansen er avgjørende for at mangfoldet skal blomstre i organisasjonen. Han har doktorgrad i psykologisk trygghet i team fra NHH Norges Handelshøyskole, der han nå jobber som universitetslektor og programleder ved NHH Executive. Bård er utdannet ved Sjøkrigsskolen og har erfaring fra operativ tjeneste og lederutvikling i Forsvaret. Bård er en aktiv foredragsholder innen team og ledelse. Han brenner for å gjøre forskning tilgjengelig og praktisk.

Jyoti Sohal-David er ekspert på inkluderende rekruttering om hvordan din bedrift kan tiltrekke seg og beholde mangfoldig talent i dagens konkurranseutsatte arbeidsmarked. Hun er coach og gründer av selskapet Skillhus og Umbrella. Hun jobber i dag som HR Business Partner for Hoegh LNG.

Noman Mubashir er norsk, pakistansk, muslim og homofil. Han skal dele sin unike reise og erfaringer, og snakke om hvordan mangfoldet kan være en ressurs for personlig og profesjonell vekst. Han er journalist, programleder, samfunnsdebattant og forfatter fra Lørenskog. Han ble Norges første nyhetsanker med utenlandsk bakgrunn i Østlandssendingen. Mubashir mottok Seerprisen fra Riksmålsforbundet i 2008.

Avmelding:
Om du er forhindret fra å delta, blir vi glad om du melder fra til oss på post@sandefjordnaringsforening.no slik at noen andre kan få plassen din. Ved avmelding etter kl 12.00 dagen før arrangementet faktureres et gebyr på kr 200,-.

Vertskap: