Marketingboost: Kampen om oppmerksomheten

16. February 2022, 8:30 - 9:30

Deltagerliste

Oppmerksomhet er i dag en knapp ressurs, noe som er en utfordring for alle som jobber med markedsføring. Skal du lykkes med annonsering, må annonsen bli sett og formidle budskapet klart. På Marketingboost 16. februar vil Schibsted dele innsikt og fortelle mer om hvordan annonsene bør settes opp for å lykkes med dette.

Marketingboost er møter som tar for seg ulike temaer innen markedsføring og kommunikasjon. På dette møtet er det kampen om oppmerksomheten som står i fokus.

Schibsted har mye kunnskap om neuromarketing, som handler om å lese av reaksjoner til de som utsettes for markedsføring, for bl.a. å forstå hva blikket trekkes mot. Dette gjøres ved hjelp av kunstig intelligens og eyetracking-målinger og kan predikerer hvor god oppmerksomhet det er på ulike annonsemateriell - både digitalt og print.

Fokus på oppmerksomhet, fremfor for eksampel dekning, visninger eller klikk
Leder for Insight & Effect i Schibsted Marketing Services, Pernille Vermedal Høgh, vil på dette webinaret dele interessant innsikt som viser hvordan man på best mulig måte får budskapet sitt gjennom til den som ser annonsen, herunder optimal plassering av logo og hvor mye informasjon en annonse bør inneholde.

Link til webinaret blir sendt ut til de påmeldte dagen før møtet.