Hva slags fortrinn spiller de store plattformaktørene på?

03.09.2021

Konkurransen er blitt global. Hva betyr dette for deg som driver netthandelsbedrift? Eller for deg som driver en kjede- eller nisjeforretning? Dette får vi høre mer om 15. september og vi har fremdeles ledige plasser!

Fagmøte for medlemmer av Sandefjord Næringsforening og Sandefjord Byen Vår

Ph.d. Richard Reinsberg kartlegger i sin doktorgrad hva som kjennetegner de store globale plattform-aktørene, som Amazon, Alibaba og Zalando og hva slags fortrinn disse har i kraft av sin plattform-makt. Det er en kjensgjerning at kunder handler fra disse plattformene, noe som utfordrer den norske netthandelen, så vel som den fysiske handelen. I lys av mulig plattform-inntreden til Norge, hvordan bør din virksomhet planlegge for fremtiden? Dette er den andre av tre faglige samlinger under temaet "den digital kundereisen". Siste samling er 24. september.

Richard Reinsberg gjennomfører sin doktorgradsutdanning ved USN Handelshøyskolen i Marketing Management. Richard har sitt kompetansefelt innen markedsføring, merkevarebygging, og strategisk innovasjon og har erfaring som leder i næringslivet, både nasjonalt og internasjonalt, blant annet fra Orkla Media og Schibsted.

I samarbeid med forskere fra USN Handelshøyskolen og prosjektet VIVANT Digital som Sandefjord er partner i, tilbys en foredragsrekke med digitalisering av varehandel som tematikk, krydret med relevante eksempler og gode råd for din virksomhet, enten du driver eller er ansatt i en fysisk butikk, kjedebutikk eller nettbutikk. Foredragene kan også være nyttige for deg som jobber som konsulent mot ulike typer varehandelsvirksomheter eller om du er entreprenør eller gründer og søker ny inspirasjon.