Bilde av Erik Mathisen, Furu Egg, Kristine Abrahamsen, Matbørsen, Morten Gran, Grans Bryggeri og Brødrene Bergreen.

Foto: Sandefjord Næringsforening/Matbørsen/Grans

Frokostmøte: Lokal produksjon og innovasjon!

• Frokostmøte

Furu egg - Furustadlia 30

23. October 2024, 7:30 - 10:00

• Frokost: Stekt egg og bacon!

150 plasser

Deltagerliste

På vårt frokostmøte 23. oktober skal det handle om lokal produksjon og innovasjon. I Sandefjord er vi heldige å ha ledende produksjonsbedrifter av mat og drikke. Grans har servert drikke til folket i 125 år, Matbørsen er Norges største produsent av spiseklare ferdigretter, Furu egg produserer årlig 6,5 millioner egg (330 tonn) takket være 18 648 høner og Brødrene Berggren er en av landets eldste fiskeforretninger med stor etterspørsel.

Hva gjør disse for å være relevante nå og i framtiden? Hvordan jobber de med å utvikle nyheter? Hva med effektivisering for å øke produktiviteten og redusere kostnader? Og sist, men ikke minst, hva må til for å vinne kundenes hjerter?

Program:
Registrering, frokost og mingling fra kl 07.30. Faglig program starter kl 08.00.

• Velkommen v/Sandefjord Næringsforening
  • Dagens vertskap: Furu egg
  • Ledende på fisk siden 1911 - slik utvikler vi oss v/André Berggren, Brødrene Berggren
  • Pause
  • Fra ide til ferdig produkt - slik innoverer Matbørsen nye matretter v/Kristine Abrahamsen, Matbørsen
  • Verdier skapes når nye tanker gjennomføres v/Morten Gran, Grans

Du får høre:

André Berggren er femte generasjon i familiebedriften Brødr Berggren. Han har arbeidet med alt ifra å ta imot fangsten til fiskerne, skjæring, pakking og øvring tilvirkning, salg og oppfølgning av både privat og bedriftskunder, samt administrative oppgaver.

Kristine Abrahamsen er HR-leder hos Matbørsen. Hun har utviklet seg i og med selskapet, og har med det en bred forståelse og innsikt i selskapet. De menneskelige ressursene er høyt prioritert som en del av forretningen for å sikre innovasjon, produktutvikling, teknologi og være en driver i markedet. Kristine ble kåret til årets HR-leder av Finn Awards i år.

Morten Gran er «flaska opp i fjor’n». Han er et ekte Gransprodukt (3. generasjon) og har vært administrerende direktør for bryggeriet siden 2006. I år feirer Grans 125 år. Morten sitter i styret til NHO Vestfold og Telemark, og er tidligere styreleder i Sandefjord Næringsforening.

Avmelding:
Om du er forhindret fra å delta, blir vi glad om du benytter avmeldingslinken på møtebekreftelsen du har mottatt. Ved avmelding etter kl 12.00 dagen før arrangementet faktureres et gebyr på kr 200,-

Vertskap: