Frokostmøte: Kahoot! og andre gründereventyr!

• Frokostmøte

Sandefjord Videregående skole

7. February 2023, 7:30 - 10:00

• Frokost

Kun 120 plasser

Deltagerliste

På vårt frokostmøte 7. februar får du høre tre gründere som gjennom teknologi utvikler nye tjenester, forenkler og skaper nye arbeidsplasser. Johan Brand har vært med på å gjøre Kahoot! til en av Norges aller største teknologisuksesser. Nå satser han alt på havinnovasjon, fra sin egen øy Entreprenørskjær i Sandefjordsfjorden. Martin Lang vokste opp på Baker Halvorsen og digitaliserer nå bakeribransjen, mens Pål Reinert Bredvei nylig hentet 25 friske millioner i investorkapital, med Kjell Inge Røkke på listen. Hvordan klarte han det?

Program:
Registrering, frokost og mingling fra kl 07.30. Faglig program starter kl 08.00.

• Velkommen v/Sandefjord Næringsforening
  • Dagens vertskap Gründeriet v/Benedicte Eian Iversen  og Start i Vestfold, Merete Østerud
  • Digitalisering av boller og brød v/Martin Lang, daglig leder, MyFoodOffice
  • Veien til investorkapital v/Pål Reinert Bredvei, daglig leder, Adminkit
  • Pause
  • Fra Kahoot! til Kahytt v/Johan Brand, teknologigründer og investor
  • Framtidens gründerstjerner - Mocktailbomb UB

Du møter blant annet:

Martin Lang vokste opp under disken på Baker Halvorsen i Sandefjord. Hans oppvekst og involvering i familiens bakeri inspirerte ham til å bygge MyFoodOffice, programvare for profesjonelle bakerier og matbedrifter. Martin har utdannelse fra Norges Handelshøyskole og London School of Economics. Før gründerkarrieren jobbet han for Unicef i Malawi, og tilbrakte tre år til sjøs for Sjøforsvaret. Martin har også flere års erfaring som konsulent i PwC der han bisto globale selskaper med god virksomhetsstyring. Nå er han sjefen i MyFoodOffice, et selskap med kunder og ansatte i Norge og Italia. På frokostmøtet vil Martin fortelle om gründerreisen frem til i dag.

Pål Reinert Bredvei er CEO og gründer i Adminkit. På under tre år har de blitt 18 ansatte og vært gjennom 3 runder med kapitalinnhenting og fått blant annet Kjell Inge Røkkes RunwayFBU, Gustav Witzøe sitt Wiski Capital, Idekapital, Altitude Capital, Arkwright X, Tines pensjonskasse MP Pensjon og flere andre kompetente investorer med på reisen. Pål er også tidligere CEO og co-founder av arkivsuksessen Documaster og blir i media omtalt som «Kongen av nye forretningsideer i kjedelige bransjer".

Johan Brand er teknologigründer og investor. Han var med å grunnlegge Kahoot! et av verdens dominerende læringsmerker, brukt av millioner av mennesker hver dag. Som administrerende direktør og styreleder i selskapet, vokste Kahoot! fra å være et forskningsprosjekt til et selskap som fanger halvparten av amerikanske klasserom hver måned og millioner av forretningsbrukere. Han er grunnlegger og sjefentreprenør hos EntrepreneurShipOne, et We Are Human-selskap som fokuserer på gründermulighetene i havene våre. Han er stipendiat i Royal Society of Arts, blitt tildelt Årets grunnlegger ved Norwegian Nordic Startup Awards, Digital Leader of the Year av Financial News E24.no og tildelt som en av de 100 mest innflytelsesrike lederne i EdTech globalt. Les mer om Johan HER.

Vertskap:

Avmelding:
Om du er forhindret fra å delta, blir vi glad om du melder fra til oss på post@sandefjordnaringsforening.no slik at noen andre kan få plassen din. Ved avmelding etter kl 12.00 dagen før arrangementet faktureres et gebyr på kr 200,-.